۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84672888
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

توزیع ۱۰ هزار اصله نهال در بجنورد آغاز شد 

۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۲۹
کد خبر: 84672888
توزیع ۱۰ هزار اصله نهال در بجنورد آغاز شد 

بجنورد-ایرنا- رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد گفت: توزیع ۱۰ هزار اصله نهال غیرمثمر در مرکز استان به مناسبت روز درختکاری آغاز شد. 

عباسعلی مهماندوست روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نهال های غیرمثمر با رویکرد مشارکت دادن شهروندان به توسعه فضای سبز به صورت رایگان در اختیار قرار می گیرد و این درختان شامل گونه های مختلف از جمله زبان گنجشک، اقاقیا و افرا است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد افزود: امید می رود شهروندان با دریافت نهال و غرس آن در نگهداری آن کوشا باشند. 

وی در بخش دیگر سخنان خود از غرس پنج هزار اصله نهال میوه در شهر بجنورد خبر داد و گفت: این نهال ها شامل گونه های مختلف از جمله آلبالو، عناب، بادام و گوجه سبز است.

وی افزود: رویکرد ما این است که در هر خیابان یک گونه از درختان میوه غرس شود و از پراکندگی گونه های درختان جلوگیری شود تا هزینه های نگهداری و مدیریت آن کاهش یافته و آسان شود. 

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد اظهار داشت: در سال های اخیر کاشت درختان سازگار با اقلیم شهر بجنورد مورد توجه قرار دارد و تلاش داریم تا درختان همچون بادام در شهر غرس شود.

استقبال از بهار با ۴۵۰ هزار گلدان 

مهماندوست از کاشت ۴۱۷ هزار گل گلدان در فضای سبز مرکز استان در آستانه سال نو خبر داد و گفت: گلدان ها شامل گونه های مختلف گل از جمله شب بو، بنفشه، همیشه بهار، میناچمنی و شمعدانی است.

وی افزود: برگزاری کارناوال گل در مرکز استان در ۲۳ اسفندماه وهمزمان با سالروز میلاد امام زمان(ع) از دیگر برنامه های شهرداری در آستانه سال نو است.

وی خاطرنشان کرد: در آستانه سال نو بوستان دانشجو در مرکز استان به عنوان بوستان شاخص شهر با فرشی از گل تزیین می شود. 

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد اظهار داشت: همچنین ۶۰ المان که با سازه های مختلف ایجاد شده، با استفاده از گونه های مختلف گل آرایی و در شهر نصب می شود. 

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha