۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۶
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85308767
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شهرداری بجنورد ۸۰۰ هزار اصله نهال آماده غرس دارد

بجنورد-ایرنا- سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد گفت: ۸۰۰ هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر در نهالستان شهرداری مرکز استان آماده غرس در مناطق مختلف است. 

نادر نوروزی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امروز غرس نهال در شهرداری بجنورد در قالب طرح سراسری کاشت یک میلیارد اصله نهال کشور آغاز شد و تا پایان سال ادامه دارد.

وی افزود: این نهال های مثمر و غیرمثمر در ۶ نقطه از شهر بجنورد از جمله بوستان ملی باباامان، بوستان ملی بش قارداش، بوستان جاوید، بوستان ۲برار، کمربندی شمالی بجنورد و جاده ارکان غرس می شود.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد اظهار کرد: نهال ها برای غرس در مناطق مختلف شهر در اختیار ادارات مختلف قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با کاشت این تعداد نهال ۷۰ هکتار به وسعت فضای مرکز استان افزوده می شود و به ۴۰۰ هکتار می رسد.

نوروزی اظهار کرد: اکنون ۲ میلیون اصله نهال نهالستان شهرداری مرکز استان تولید شده است که به تدریج برای توزیع و غرس در مناطق مختلف آماده می شود.

به گزارش ایرنا، دولت سیزدهم برنامه ریزی کرده است که در مدت چهار سال یک میلیارد اصله درخت با همکاری مردم، سازمان‌ها و ارگان ها، صنایع و کارخانجات کشت کند که سهم هر استانی تعیین شده است.

تولید و کاشت ۱۶ میلیون اصله نهال در این استان در قالب طرح ملی تولید و کاشت یک میلیارد درخت در مدت چهار سال هدفگذاری شد که کاشت چهار میلیون اصله آغاز شد.

کاشت درخت در عرصه های منابع طبیعی، جنگل، بیابان، محدوده تخریب شده معادن در راستای بازسازی، توسعه فضای سبز صنایع و کارخانجات و اراضی واگذاری، شهرک های صنعتی، درختکاری در پادگان ها و مناطق اختیار نیروهای مسلح، ایجاد بوستان های روستایی و پویش های مردمی و سایر سطوح و محدوده ها انجام می شود.

استان خراسان شمالی ۲ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۵۲۹ هکتار مساحت است که حدود ۷۲ درصد آنرا منابع طبیعی تجدید شونده به مساحت ۲ میلیون و ۳۳ هزار هکتار به خود اختصاص می دهد.

بجنورد مرکز خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha