۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۵۷
کد خبر: 84673082
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

انگلیس خواستار همراهی هند و چین در افزایش فشارها علیه روسیه شد

تهران- ایرنا- معاون نخست وزیر انگلیس امروز از هند و چین خواست تا به افزایش فشارهای دیپلماتیک علیه روسیه  ادامه دهند.

به گزارش روز یکمشنبه ایرنا به نقل از منابع خبری غربی، "دومینیک راب" امروز خاطر نشان کرد: چین به عنوان یک عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و همچنین هند باید این فشارها را افزایش دهند. لازم است فشارهای دیپلماتیک را علیه روسیه گسترش دهیم.

دومینیک راب در مورد درخواست رئیس‌جمهوری اوکراین برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز آسمان اوکران توسط ناتو و اینکه لندن گفته این گام می تواند منجر به یک مناقشه با مشارکت اروپا شود، گفت: وضعیت اوضاع انسانی و فعالیت های بشردوستانه چیزی است که ما باید در واکنش خود به آن نوآوری و تکامل پیدا کنیم و در نهایت تلاش کنیم و جلوی آن را بگیریم. اما  حقیقت این است که فقط ما نیستیم و همه متحدان ناتو هستند. آمریکا و شرکای اروپایی ما نیز دخیل هستند. نمی خواهیم خود را درگیر یک مناقشه مستقیم نظامی با پوتین کنیم چون یک تنش گسترده خواهد شد.

 این مقام انگلیس در ادامه افزود: اگر به سابقه اثربخشی مناطق پرواز ممنوع در گذشته نگاه کنید، می‌بیند که شرایط بسیار سختی بوده‌اند.

دومینیک راب در ادامه به تاثیر تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه اشاره  کرد و اینکه لندن در خط مقدم پاسخ های بین المللی به مسکو قرار دارد.

این مقام انگلیس در ادامه مدعی شد: اوکراین ثابت کرد که جنگ این کشور چشم انداز سخت‌تری در برابر  آنچه پوتین انتظارش را داشت، خواهد بود.

دومینیک راب گفت که انگلیس  از اوکراین حمایت کرده  و به این کشور در آموزش حدود ۲۲ هزار نیروی مسلح کمک کرده است.

راب مدعی شد که شکی نداریم ماموریت ما و متحدان‌مان تضمین این است که پوتین در اوکراین شکست بخورد و این زمان‌بر است. اگر سالها طول نکشد ما در مورد ماهها صحبت می کنیم. بنابراین باید استقامت استراتژیک از خود به نمایش بگذاریم چون این بحران قرار نیست طی چند روز تمام شود.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. وی بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha