۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۲۴
کد خبرنگار: 1178
کد خبر: 84673230
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعالان فلسطینی : جامعه جهانی در قبال فلسطین ریاکارانه و نژادپرستانه عمل کرده است

تهران-ایرنا -بسیاری از فعالان فلسطینی، معتقدند که جامعه جهانی در قبال فلسطینی ها ریاکارانه عمل کرده و تا مرز نژاد پرستی پیش رفته اند و از دوگانگی معیارهای جامعه جهانی در مواجهه با بحران اوکراین و مساله فلسطین، دچار ناامیدی شده اند.

در یازدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین موج محکومیت این حمله از سوی کشورهای غربی و حمایت از اوکراین ادامه دارد درحالی که با گذشت سالها از تجاوز آشکار رژیم صهیئونیستی به سرزمینهای اشغالی ، این اشغالگری با سکوت مرگبار جامعه جهانی روبروست .  
به گزارش یکشنبه ایرنا به نقل از  پایگاه خبری عربی ۲۱ "باسم نعیم " رییس شورای روابط بین‌الملل فلسطین با مقایسه این دو واکنش گفت:  ملت فلسطین ۷۰ سال است  با اشغالگری رژیم صهیونیستی مواجه است به همین دلیل به خوبی معنای جنگ را می فهمد ولی مشاهده این معیارهای دوگانه کریه جامعه جهانی به ویژه غربیها دردآور است.

وی ضمن محکوم کردن این عملکرد دوگانه اظهارداشت: به رغم قطعنامه های بسیار جامعه بین المللی ، ما فلسطینی ها از این حجم گسترده حمایت و همدردی بهره ای نداشتیم ، چرادفاع  ملت اوکراین _به حق- مشروع است وآنها باید به هر وسیله ای از سرزمین و حق خود دفاع کنند و دشمن آنها باید به انحای مختلف تحریم شود، درحالی که برعکس این قضیه، مقاومت مردم ما تروریسم تلقی شود و جنایتکاران بدون تنبیه آزاد گذاشته شوند، حتی جنبش بایکوت رژیم صهیونیستی نیز محکوم می شود و کشورهای غربی تمام امکانات مادی و سیاسی خود را برای ادامه فعالیتهای اشغالگران بکار می بندد، امریکا به تنهایی ، بیش از ۷۰بار از حق وتوی خود برای حمایت از رژیم صهیونیستی استفاده کرده است.       
نعیم گفت : یکی از پیامدهای مثبت جنگ روسیه و اوکراین ، آشکار کردن معیارهای ریاکارانه در عرصه بین المللی است که گاه تا مرز تبعیض و نژاد پرستی پیش می رود.
صلاح عبدالعاطی فعال حقوق بشر فلسطینی می گوید: آنچه دربحران اوکراین –صرفنظر از اغراض سیاسی طرفین درگیر- به چشم می آید ، تغییر گفتمان امریکا و اروپا و حتی رژیم صهیونیستی درباره حق مقاومت مشروع است ، اینجا دیگر از دید آنان مقاومت با تروریسم مترادف نیست.
وی گفت: اکنون که جامعه جهانی سیل گسیل امکانات نظامی و پشتیبانی سیاسی از مردم اوکراین را براه انداخته ، فلسطینیان نیز باید در عرصه بین الملل برای دفاع حق مشروع مردم فلسطین و مقابله با معیارهای دوگانه جهانی دست به اقدام دیپلماتیک بزنند و با شعار "اتحاد برای صلح"  از شورای عمومی سازمان ملل  بخواهند با برگزاری نشستی اضطراری تصمیمهای درستی درقبال مساله فلسطین بگیرد و دادستان کل جدید دادگاه جنایی لاهه نیز باید هرچه سریعتر برای رسیدگی حقوقی به جنایتهای جنگی رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان  اقدام کند همانگونه که ظرف ۵ روز این اقدام برای اوکراین انجام شد.
"ایاد الشوربجی" نویسنده و رییس اندیشکده مطالعات استراتژیک فلسطین نیز دراین باره گفت: حاکمیت معیارهای دوگانه بر رفتار جامعه جهانی ، به دلیل اعمال قدرت قدرتهای بزرگ و در راس آنها آمریکا و کشورهای غربی است که از منفعت طلبی و مصلحت اندیشی و سودپرستی آنها نشات می گیرد.
وی ضمن اظهار ناامیدی از کوری و بیصدایی جامعه جهانی درقبال مساله فلسطین در مقایسه با اوکراین گفت: این رویکرد دوگانه، نشان می دهد که ما باید به هر شیوه به افزایش قدرت خود همت کرده و برای کسب حقوق مشروعمان تلاش کنیم و از سازمانهای بین المللی که برمبنای  منفعت اندیشی  و به نفع قدرتمندان رای می دهند ، چشمداشت کمک نداشته باشیم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha