بخش عمده‌ای از آرامش مردم در گرو آرامش بازار است

زاهدان_ ایرنا_ استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بخش عمده‌ای از آرامش مردم در گرو آرامش بازار بوده و وظیفه ستاد تنظیم بازار ایجاد تعادل در این حوزه است.

به گزارش ایرنا حسین مدرس خیابانی روز یکشنبه در ستاد تظیم بازار اظهارداشت: در حوزه کالاهای اساسی باید سفره مردم را پر کنیم و یک نظام عرضه و تفاضا متعادل را رقم بزنیم تا هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده متنفع شود.

وی ادامه داد: اصل بر فراوانی است و باید یک کالا به وفور وجود داشته باشد زیرا اگر عرضه کالایی کاهش یابد خانه‌های مردم تبدیل به انباری از کالاها می‌شود. 
استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر حفظ آرامش بازار خاطرنشان کرد: وفور کالا این اطمینان را می‌دهد تا مردم آرامش خود را حفظ کنند در نتیجه بازار دچار اختلال نخواهد شد.
وی تصریح کرد: تنظیم بازار ۲ شاخص دارد موجودی و قیمت و ما باید در تنظیم باز کالاهای اساسی نسبت این ۲ شاخص را حفظ کنیم تا بازار دچار اختلال نشود.
مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: در تامین کالاهای اساسی باید اولویت این باشد که این کالاها در داخل استان تولید شود.
وی ادامه داد: کالاهای استراتژیک باید به تعداد زیاد باشد تا بازار آرامش خود را حفظ کرده و مردم بتوانند به راحتی اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ذخیره بخش خصوصی ما نیز باید افزایش پیدا کند زیرا این ذخایر کالا را توزیع را می‌کنند و وظیفه ماست تا کالاها را در همه جای استان توزیع کنیم.
وی با تاکید بر نظارت روی عرضه کالاها افزود: نظارت باید بر افزایش قیمت‌ها و شکایت‌های مردمی باشد و اگر کسی قیمت نجومی روی کالایی می‌گذارد باید برخورد جدی شود.

مدرس خیابانی با تاکید بر پرهیز از احتکار خاطرنشان کرد: اگر کسی احتکار می‌کند معاند است و این کار از لحاظ شرعی نیز حرام بوده لذا باید نظارت جدی در این حوزه صورت گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha