مشارکت بسیج در نهضت درختکاری و حفاظت از جنگل‌ها

تهران - ایرنا - رییس سازمان بسیج سازندگی کشور از افزایش مشارکت نیروهای بسیج با دستگاه های دولتی و مردمی در نهضت به نام هر شهید هزار نهال جهت درختکاری و حفاظت از جنگل ها خبرداد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سردار « محمد زهرایی » روز یکشنبه در مراسمی به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و روز درختکاری در منطقه پارک جنگلی کوهسار تهران، افزود: به واسطه نعمت هایی که وجود دارد باید منابع طبیعی را حفظ کنیم و برای آیندگان فضای بهتر از آنچه را داریم به جا بگذاریم.

 رییس سازمان بسیج سازندگی کشور  با بیان اینکه بنا است به نام هر شهید هزار نهال کاشته شود، تصریح کرد: این مهم با هم افزایی و انسجام دستگاه‌های دولتی، بخش خصوصی و مردم  عملیاتی خواهد شد.

زهرایی با بیان اینکه بسیج سازندگی خود را مکلف به همراهی با این نهضت می داند، یادآور شد: باید از تشریفات خارج شویم و برنامه زمانی و اجرایی آن را مشخص کنیم.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه حلقه واسط بین مردم و نهادهای اجرایی باید شناسایی شود، گفت: سازمان های مردم نهاد می توانند کمک بسزایی در این راستا داشته باشد.

 وی با اشاره به اینکه باید براساس اقلیم و شرایط جوی نهال کاشته شود، افزود: اکنون۷۰ نهاد، دستگاه و تشکل در حال همکاری برای پویش ایران سرسبز برای سال ۱۴۱۴ هستند به طوری که طبق  پویش ایران سرسبز، کاشت ۵۰۰ میلیون اصله نهال با مشارکت مردم و نهادهای اجرایی ظرف ۱۴ سال به منظور افزایش سطح جنگل‌های کشور هدفگذاری شده است.

زهرایی یاد آور شد: آیندگان ما را در خصوص منابع طبیعی قضاوت خواهند کرد و برای قضاوت درست آیندگان باید منابع طبیعی را گسترش دهیم. 

به گزارش ایرنا، در مراسم درختکاری ۱۵ اسفندماه که به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با حضور مسئولان و مشارکت شهرداری منطقه ۵ تهران و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در منطقه پارک جنگلی کوهسار تهران برگزار شد، نهال درختانی از گونه زبان گنجشک، ارغوان، بلوط و توت کاشت شد.

 براساس روزشمار هفته منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ۱۵ اسفندماه روز درختکاری برای ایران سرسبز و قوی، ۱۶ اسفندماه روز منابع طبیعی ، مسئولیت اجتماعی و همیاران طبیعت، ۱۷ اسفندماه روز منابع طبیعی، حفاظت و قانون، ۱۸ اسفندماه روز منابع طبیعی، فرهنگ و رسانه، ۱۹ اسفندماه روز منابع طبیعی، آبخیزداری و کاهش مخاطرات طبیعی، ۲۰ اسفندماه روز منابع طبیعی، خانواده و آموزه های دینی، ۲۱ اسفندماه روز منابع طبیعی، آموزش، پرورش و فناوری و ۲۲ اسفندماه روز منابع طبیعی یادشهدا (هر شهید هزار نهال) نامگذاری شده است.

مشارکت بسیج در نهضت درختکاری و حفاظت از جنگل‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha