وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخت کاشت

تهران- ایرنا- همزمان با آغار هفته درخت کاری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف نهادینه کردن فرهنگ درختکاری، یک اصله نهال در محوطه این وزارتخانه کاشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در آستانه فرا رسیدن ۱۵ اسفندماه روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی محمدمهدی اسماعیلی روز یکشنبه - ۱۵ اسفندماه- با غرس یک اصله نهال در محوطه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که ریشه در فرهنگ غنی ایرانیان دارد مشارکت کرد.

در مراسم کاشت نهال در محوطه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سمیه رفیعی رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی و شماری از مسئولان و کارکنان بخش های مختلف این وزارتخانه نیز حضور داشتند.

 امام صادق (ع) می‌فرمایند: کشت کنید و درخت بنشانید؛ به خدا قسم آدمیان کاری برتر و پاک تر از این نکرده‌اند

«هر ایرانی یک درخت» از جمله شعارهای روزهای پایانی سال برای ایرانی هاست و در فصل درختکاری سنت خوب کاشت درخت با احترام برگزار می شود. اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه نیز مانند هر ایرانی در این روز تلاش دارند تا با حضور در عرصه های عمومی، این عمل فرهنگی را ارج نهند.

همزمان با ۱۵ اسفند روز درختکاری، آئین درختکاری در کل کشور برگزار می گردد و مردم در آستانه سال نو اقدام به کاشت نهال به استقبال بهار می روند.

همچنین به مناسبت ۱۵ اسفند و روز درختکاری، فرهنگسرای نیاوران با همراهی تعدادی از هنرمندان سرشناس کشور با کاشت درخت در این رویداد مهم مشارکت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha