اداره استاندارد از تولید محصولات شرکت‌های دانش بنیان کرمانشاه حمایت می‌کند
عکس آرشیوی است

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از حمایت عملی این اداره کل از تولید محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آور در کرمانشاه با صدور گواهینامه کیفیت به منظور تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان خبر داد.

«محمود رضا نیازی» روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: صدور گواهینامه‌های انطباق (coc) و محصول cop در استان برای سه شرکت دانش‌بنیان کرمانشاه آغاز شده است.

گواهی انطباق (COC) این اطمینان را فراهم می‌کند که کالای مورد نظر با استاندارد مربوطه انطباق دارد. گواهینامه محصول (COP) نیز شامل تطابق تولید و قابلیت تولید مداوم محصولات مطابق مشخصات، ویژگی‌های ایمنی و عملکردی و الزام‌های کیفی و علامت‌گذاری در تایید نوع است.

وی افزود: با همکاری و مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با سازمان ملی استاندارد ایران، به منظور توسعه بازار محصولات دانش بنیان و درچارچوب بند ۲۴ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش سطح پوشش استاندارد برای همه محصولات داخلی، فرآیند صدور گواهینامه انطباق و گواهی محصول برای شرکت‌های دانش‌بنیان درکمیته ارزیابی استان توسط این اداره کل  درحال انجام است.

نیازی تصریح کرد: یکی از مولفه های جهش تولید، استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان است که در این رابطه سه شرکت دانش بنیان برای محصولات خود متقاضی دریافت این گواهینامه ها هستند که کارشناسان اداره کل به منظور مستندسازی فرآیندها ،مشاوره های لازم را به شرکت ها ارایه می کنند.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون شرکت‌ دانش بنیان «مهان اکسیر شمس» برای فرآورده فیلتر کارتریجی تنفسی گازهای شیمیایی H۲S  پس از ارزیابی در کمیته استان، موفق به اخذ گواهینامه محصول COP از این اداره کل شده است.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه صدور این گواهینامه‌ها را به منظور ساماندهی و حمایت بیشتر از تولید محصولات داخلی و اقتصاد دانش‌بنیان دانست و افزود: در این راستا اداره کل استاندارد کرمانشاه با همکاری موثرپارک علم و فناوری استان، فرآیند صدور و اعطای گواهینامه کیفیت (KB-COP )و (KB-COC) برای دیگر محصولات دانش بنیان شامل؛ «اسیدفلوریدریک»،«اسید فوماریک»،و همچنین «تست لاین ترمز » برای شرکت‌های متقاضی استان در دستور کار دارد.

وی تصریح کرد: تسهیل گری در ارائه محصولات دانش بنیان بسیار حائز اهمیت است لذا با حمایت سازمان ملی استاندارد ایران، شرکتهای دانش بنیان قبل از تولید انبوه، گواهینامه انطباق دانش نماد را دریافت و تا پیش از اخذ پروانه استاندارد، با در داشتن گواهی انطباق یا گواهی محصول میتوانند فرآیند جذب سرمایه گذار را تسهیل و  محصول خود را به تولید انبوه برسانند.

نیازی افزود: گواهینامه انطباق COC به محصولات دانش‌بنیانی اعطاء می‌شود که با یک استاندارد ملی مطابقت داشته باشد و گواهینامه محصول COP نیز برای آن دسته محصولات دانش‌بنیان اعطاء می‌شود که گواهینامه مورد نظر بر اساس ویژگی‌های محصول و خود اظهاری تولیدکننده صادر شود.

این مقام مسئول یادآور شد: در راستای حمایت عملی از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور، این واحدها می‌توانند انواع محصولات و خدمات خود را با هماهنگی پارک علم و فناوری به اداره کل استاندارد استان معرفی تا به صورت ویژه ارزیابی و نسبت به صدور گواهینامه های انطباق یا پروانه دانش نماد اقدام شود. 

وی ادامه داد: این گواهینامه ها به منظور تجاری سازی و تسهیل ورود محصولات دانش بنیان به بازارهای داخلی و بین المللی صورت می گیرد.

در استان کرمانشاه ۶۵۰ واحد تولیدی و خدماتی با هزار و ۲۵۵ فرآورده و محصول دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد، تحت پوشش اداره کل استاندارد استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha