استانداردسازی محصولات دانش‌بنیان کرمانشاه کلید تجاری‌سازی آن‌هاست

کرمانشاه- ایرنا- رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه با تأکید بر اهمیت استانداردسازی محصولات دانش‌بنیان، اخذ گواهی‌های استاندارد را یکی از کلیدهای تجاری‌سازی این محصولات دانست و گفت: برای افزایش اعتماد مصرف‌کنندگان و ورود موفق‌تر به بازارهای داخلی و خارجی، باید به دنبال دریافت گرید «دانش‌نماد» برای محصولات نوآورانه استان باشیم.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه سمینار «آشنایی با مزایای استانداردسازی محصولات دانش‌بنیان و دستورالعمل اعطای نشان دانش‌بنیان (دانش‌نماد) و نانو (نانو نماد)» امروز (۱۶ مهر) در برج فناوری استان کرمانشاه برگزار شد.

دکتر سیامک آزادی، رییس پارک علم و فناوری استان در این سمینار با اشاره به اهمیت استانداردسازی محصولات دانش‌بنیان اظهار کرد: تولید محصولات دانش‌بنیان به دلیل نوآوری و فناوری‌های پیچیده‌ای که در آن‌ها به کار رفته است، ممکن است باعث ایجاد عدم اعتماد اولیه در مصرف‌کنندگان شود.

وی افزود: مصرف‌کنندگان معمولاً نسبت به محصولات جدید بی‌اعتماد هستند و این عدم اعتماد وقتی فناوری محصولات پیچیده باشد بیشتر می‌شود، به همین دلیل برای رفع این چالش، اخذ گرید «دانش‌نماد» یا همان گواهی استاندارد محصولات دانش‌بنیان، ضروری است.

استانداردسازی محصولات دانش‌بنیان کرمانشاه کلید تجاری‌سازی آن‌هاست

دکتر آزادی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰۰ محصول فناورانه و دانش‌بنیان در شرکت‌های تحت حمایت پارک علم و فناوری استان تولید شده‌اند، گفت: از این تعداد، ۳۰۰ محصول وارد بازار شده و مابقی در مراحل تجاری‌سازی قرار دارند که اخذ گواهی دانش‌نماد می‌تواند نقش مهمی در موفقیت آن‌ها در بازار داشته باشد.

وی همچنین افزود: از میان این محصولات، تولیدکننده انحصاری ۲۰ محصول هستیم که در کشور هیچ شرکتی مشابه آن‌ها را تولید نمی‌کنددر صورت دریافت گواهی دانش‌نماد، می‌توانیم این محصولات را در بازارهای داخلی و خارجی بهتر معرفی کنیم.

گفتنی است، در این سمینار مهندس نادیا حسن‌زاده به تشریح فرآیند استانداردسازی محصولات دانش‌بنیان و نانو، و نحوه اخذ نشان‌های دانش‌بنیان و نانو پرداخت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha