۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۲۲
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84674824
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آزادسازی اراضی ملی روستای زیارت و چند خبر کوتاه از گلستان

گنبدکاووس - ایرنا - آزادسازی ۱۶ هزار متر مربع از حریم و بستر رودخانه زیارت در جاده جنگلی ناهارخوران گرگان، مراجعه نکردن ۴۰ هزار نفر برای مرحله سوم واکسیناسیون در کلاله و اعتراف سارقی در گرگان به ۱۶۰ فقره سرقت از مهمترین اخبار کوتاه روز دوشنبه استان گلستان است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان، هفته پیش با مسوولان ۱۰ دستگاه دولتی برای عقب نشینی از حریم و بستر رودخانه زیارت گرگان در جاده ناهارخوران اتمام حجت کرده بود.

محمود اسپانلو گفت: امروز با تخریب آخرین بنای غیرمجاز دولتی، ۱۶ هزار مترمربع از حریم و بستر رودخانه زیارت در مسیر ناهارخوران آزادسازی و در دسترس عموم مردم قرار گرفت.

وی با تاکید بر این که بر اساس تبصره چهار ماده۲ قانون توزیع عادلانه آب، هرگونه تجاوز به بستر رودخانه‌ها ممنوع است گفت: کار آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌های گلستان را از دستگاه‌های دولتی آغاز کردیم و با هماهنگی دادستان‌های سراسر استان به تدریج بناهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها که متعلق به افراد حقیقی هست هم تخریب می‌شود. 

***

فرماندار کلاله در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای شهرستان گفت: هنوز برخی از افراد، اعتقادی به واکسن ندارند و گرفتاری‌ها را با تغییر رنگ بندی و قرمز شدن برای شهرستان فراهم کردند.

فرهاد شیبک اظهارداشت: بیش از ۲۰ هزار نفر از افراد بالای پنج سال شهرستان برای واکسیناسیون مرحله اول اقدام نکردند، ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر مرحله دوم و حدود ۴۰ هزار نفر برای مرحله مهم سوم مراجعه نداشتند.

وی گفت: این روند پذیرفتنی نیست چرا که بیماری کرونا شهرستان را در شرایط نامناسب قرار داده است.

فرماندار کلاله ادامه داد: باید با کمک و نظارت بخشداری، شورای بخش و شهرستان، کمیته سلامت روستایی متشکل از دهیار، بسیج، شورا، معتمد و روحانی را به‌عنوان ابتکار شهرستانی برای واکسیناسیون  فعال‌تر کرد.

ابراهیم فدایی مدیر بهداشت و درمان کلاله هم گفت: هم اکنون ۲۵ نفر در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) گرفتار ویروس کرونا و بستری هستند که بیشتر آنان مرحله سوم واکسن کرونا را تزریق نکردند.

 ***

مهدی دهرویه فرماندار گنبدکاووس در دومین جلسه هماهنگی ستاد راهیان نور شهرستان گفت: ۳۰۰ نفر در قالب کاروان های راهیان نور از پنجم فروردین سال آینده از این شهرستان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

***

سومین خانه هلال روستایی شهرستان بندرگز همزمان با اعیاد شعبانیه در روستای استون آباد بخش نوکنده افتتاح شد.

***

مبین آبیار بازیکن گنبدی به هشتمین اردوی تیم ملی هندبال جوانان که از ۱۸ تا ۲۸ اسفندماه به میزبانی خراسان رضوی برگزار می‌شود، دعوت شد.

***

فرمانده انتظامی گلستان گفت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت کابل برق در گرگان، رسیدگی به موضوع در دستورکار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

سردار محمد سعید فاضل دادگر، اظهار داشت: بررسی‌های تخصصی پلیس آغاز شد و ماموران حین گشت زنی هدفمند در نقاط جرم خیز به یک دستگاه پژو پارس مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی با اشاره به کشف مقادیر زیادی کابل مسروقه از خودرو متهم، گفت: متهم در تحقیقات پلیس به ۱۶۰ فقره سرقت سیم و کابل برق در گرگان با همدستی سه نفر دیگر اقرار کرد.

سردار دادگر با اشاره به دستگیری همدستان متهم در عملیاتی موفقیت آمیز، خاطرنشان کرد: سارقان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha