۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۱۹
کد خبر: 84675052
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سارقان ۴۰ میلیارد ریالی خانه در بندرعباس دستگیر شدند

بندرعباس-ایرنا -فرماندهی انتظامی هرمزگان از شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان منزل خبر داد  که در یک فقره، ارز و طلا به ارزش ۴۰میلیارد ریال از منزلی در بندرعباس سرقت کرده بودند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس استان سردار سرتیپ دوم غلامرضا جعفری، افزود: در پی وقوع یک فقره سرقت منزل در یکی از مناطق شهر بندرعباس، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی ها مشخص شد، سارقان در قالب یک تیم سه نفری پس از اطمینان از خالی بودن منزل با شگرد خاص خود و استفاده از پوشش کلاه و ماسک وارد لابی ساختمان شده و با تخریب درب ضد سرقت،اقدام به سرقت یک عدد گاو صندوق حاوی طلا و جواهرات، سکه تمام بهار آزادی و ارزهای خارجی به ارزش ۴۰ میلیارد ریال کرده و با خودرو پژو ۲۰۷ مشکی رنگ از محل متواری شدند.

فرمانده انتظامی هرمزگان بیان کرد: با توجه به حرفه ای بودن و احتمال سریالی و باندی بودن سرقت ها ،موضوع در قرارگاه مبارزه با سرقت مطرح و با استفاده از تمام امکانات و ظرفیت های موجود و انجام اقدامات پیچیده اطلاعاتی، سرباند اصلی اهل و ساکن یکی از استان های مرکزی کشور در این خصوص شناسایی شد.

سردار جعفری اضافه کرد: متهم که از سارقان حرفه ای منزل است به همراه همدستان خود به صورت فرا استانی اقدام به سرقت می کرد که پس از گرفتن چندین بار نیابت قضائی با توجه به جابه جایی مداوم متهم ، در نهایت با تعقیب و مراقبت شبانه روزی مخفیگاه نامبرده در شهرستان کرج شناسایی شد.

این مقام ارشد انتظامی استان هرمزگان تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی استان پس ازشناسایی دقیق مخفیگاه متهم و گرفتن نیابت قضائی به محل  اعزام و نامبرده را طی یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی دستگیر و خودرو پژو ۲۰۷ مشکی رنگ نیز توقیف شد که در بازرسی از داخل خودرو ابزار آلات ارتکاب سرقت کشف شد. 
وی ادامه داد: متهم در تحقیقات فنی و در مواجهه با دلایل و مدارک ارائه شده تا کنون، به ۷ فقره سرقت منزل با همدستی ۲نفر دیگر از اعضای باند معترف شد.

سردار جعفری با بیان اینکه در بررسی ها مشخص گردید یکی دیگر از اعضای این باند سه نفره به دلیل ایست قلبی فوت کرده است، اظهار داشت: عضو دیگر این باند نیز با اشرافیت پلیس استان دستگیر و اقدامات مأموران جهت کشف اموال مسروقه و سایر سرقت های احتمالی توسط اعضای این باند ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه متهمان با صدور قرار وثیقه پنجاه میلیارد ریالی روانه زندان شدند، خاطرنشان کرد: از شهروندان در خواست می شود از نگه داشتن پول نقد و طلاجات در منزل خودداری کرده و آن ها را در صندوق امانات نگهداری کنند و ضمن استفاده از نگهبان در مجتمع های مسکونی،منزل خود را به تجهیزات بازدارنده از قبیل دوربین ضد سرقت و حفاظ مناسب تجهیز کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha