۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۳۲
کد خبرنگار: 2199
کد خبر: 84675394
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز اجرای طرح تشدید نظارت بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در زنجان

زنجان - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: نظارت دامپزشکی بر مراکز تولید، نگهداری، بسته بندی و عرضه مواد خام دامی به مناسبت عید نوروز و ماه مبارک رمضان، تشدید و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

محمدباقر حاج کاظمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نظر به نزدیکی ایام تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان و افزایش فعالیت های مربوط به تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی، ناشی از افزایش مصرف آنها در ایام اشاره شده و به منظور ارتقای کیفیت و ایمنی مواد خام دامی، جلوگیری از عرضه این مواد به صورت غیر بهداشتی به مصرف کننده و حفظ سلامت عمومی مردم، طرح تشدید نظارت بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی توسط اداره کل دامپزشکی استان از ۱۴ اسفند سالجاری در استان زنجان آغاز شده و تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.
به گفته وی، در مدت اجرای این طرح روزانه حداقل ۸ اکیپ ثابت و سیار متشکل از ۲۴ نفر بازرس بهداشتی در هشت شهرستان استان فعال خواهند بود.
وی افزود: مراکز توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی، رستوران ها، هتل ها، چلوکبابی ها و سایر اماکنی که از فرآورده های خام دامی برای طبخ غذا استفاده می کنند، خودروهای ویژه حمل فرآورده های خام دامی، کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه های نگهداری، کارگاه های فرآوری و بسته بندی فرآورده های خام دامی در این طرح تحت پوشش برنامه کنترل و نظارت بهداشتی قرار می گیرد.
حاج کاظمی تاکید کرد: مصرف کنندگان مواد خام دامی در این استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از کشتار غیرمجاز، عرضه این مواد به صورت تاریخ گذشته و غیربهداشتی، مورد را جهت بررسی با سامانه ۱۵۱۲ به ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها اطلاع دهند.
وی، رعایت نکردن موازین بهداشتی درنگهداری، عرضه فرآورده های تاریخ مصرف گذشته و فاسد خام دامی گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهی و تخم مرغ را از جمله موارد غیربهداشتی برشمرد.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در برخی موارد متصدیان عرضه گوشت مرغ، اقدام به قطعه بندی و بسته بندی غیرمجاز می کنند که این نیز تخلف بهداشتی است.
حاج کاظمی یادآوری کرد: قطعه بندی هایی با این روش، بدون شناسنامه و بدون نظارت دامپزشکی انجام می شود و در صورت مشاهده توسط بازرسان دامپزشکی موضوع به مراجع قضایی ارجاع داده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha