اهدای ۱۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی تربت‌حیدریه

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره کتابخانه‌های عمومی تربت‌حیدریه گفت: در سال جاری افزون بر ۱۰ هزار جلد کتاب توسط مردم و افراد خیر کتاب‌دوست به این نهاد اهدا شده است.

آذر فرقانی روز سه‌شنبه به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: فرایند اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی در تربت حیدریه نتیجه اجرای طرح "کتاب خواندنی است نه تزیینی" ویژه اهدای کتاب توسط مدیران به کتابخانه‌ها و همچنین طرح "جذب افراد خیر برای کمک به کتابخانه‌ها" انجام شده‌ است.
وی به برنامه‌های هجدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی اشاره و اظهار کرد: عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی سطح شهرستان تربت حیدریه  از امروز آغاز شده و تا روز پنجشنبه، ۱۹ اسفندماه ادامه دارد، همچنین اجرای طرح تور کتابخانه گردی در کتابخانه‌های عمومی و به خصوص کتابخانه شهید بهشتی به عنوان کتابخانه مرکزی شهرستان از دیگر برنامه ها در این زمینه است.
فرقانی همچنین از بخشش جرایم و دیرکرد کتاب تا ۲۸ اسفندماه در نهاد کتابخانه‌های عمومی تربت حیدریه خبر داد و گفت: بازدید مسوولان از کتابخانه تازه تاسیس شهید "سنگل‌آبادی" روستای سربالا واقع در جلگه رخ و اجرای نشست‌های کتابخوان در کتابخانه‌ها نیز در این خصوص اجرا شده است.
رییس اداره کتابخانه‌های عمومی تربت‌حیدریه در ادامه به اقدامات این نهاد در سال جاری اشاره و تصریح کرد: برگزاری مسابقه‌های فرهنگی، برپایی جلسات خوانش کتاب با موضوع دفاع مقدس، برگزاری شب شعر هفتگی توسط محفل ادبی ستاره قطب و برگزاری جشنواره بزرگ کتابخوانی رضوی از جمله مهمترین این اقدامات به شمار می رود.
فرقانی تعداد کتاب‌های موجود در هشت باب کتابخانه تربت‌حیدریه را ۱۴۷ هزار و ۵۶۰ جلد اعلام و بیان کرد: هفت باب از کتابخانه‌های این شهرستان "نهادی" و یک باب آنها "مشارکتی" است که هزینه فعالیت آن توسط شهروند نیک‌اندیش "مسعود مختاری" تامین می‌شود، اکنون شمار اعضای فعال در این کتابخانه ها حدود چهار هزار نفر است.
 وی گفت: چنانچه شهروندان نیکوکار و نیک‌اندیش صاحب زمین تمایل به اهدای ملک خود به منظور امور خیر را داشته باشند، می توانند  آن را به اداره کتابخانه‌های عمومی تربت حیدریه برای مطالعه شهروندان اهدا کنند.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha