معاون وزیر آموزش و پرورش:توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی در دستور کار است

شیراز-ایرنا-معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارتخانه گفت:توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی را در دستور کار قرار داده‌ایم تا معلمان این مدارس با ۲۴ ساعت تدریس در هفته از مزایا و حقوق اداره کار بهره‌مند شوند.

 احمد محمودزاده سه‌شنبه در نشست برخط با اعضای شورای معاونین و کارشناسان مدارس غیردولتی ادارات آموزش و پرورش سراسر فارس در شیراز اظهار کرد:توانمندسازی معلمان مدارس غیر دولتی باید به صورت حضوری انجام شود تا از کیفیت های لازم برخوردار شود.

بر پایه مطلب دریافتی ایرنا از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس،رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: با مصوبه شورای نظارت و تایید وزیر  آموزش و پرورش به دنبال آن هستیم که معلمان مدارس غیردولتی نیز از مزایا و خدمات معلمان رسمی مانند استفاده از باشگاه فرهنگیان، مکان های ورزشی و ... بهره مند شود.

محمودزاده گفت: تداوم و استمرار انقلاب اسلامی نیازمند تربیت نیروی انسانی با روحیه جهادی است و مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم انقلاب تعلیم و تربیت را رکن اصلی تحول سازی و نیروی انسانی را بزرگترین سرمایه کشور میداند.
وی گفت: نیروی  انسانی مدنظر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید دارای برجستگی ها علمی، اخلاقی و عقیدتی باشد.
معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: به دنبال این هستیم که انسانی در تراز انقلاب اسلامی و حیات طیبه تربیت کنیم که زمینه سازی این تربیت باید در تمام مدارس کشور با بهره گیری از ظرفیت های ذی نفعان آموزش و پرورش صورت گیرد.
محمودزاده افزود: بحث مردمی سازی آموزش و پرورش و شفافیت از محورهای اصلی برنامه های دولت فعلی است.
وی گفت: باور داریم ظرفیت معلمان کشور یک ظرفیت بی نظیر برای ادامه توسعه مسیر انقلاب است و تنها با معلم است که می توان ارزشهای اسلامی را در جامعه بیش از پیش تقویت کرد.
معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: حضور ثمر بخش معلمان در کلاس درس می تواند گره گشای بسیاری از مسائل و مشکلات در کشور باشد و وظیفه ما است که معلمان را در این زمینه آماده کنیم.
محمودزاده گفت: امروزه معلمان فقط نقش تدریس را ندارند بلکه وظایف تربیتی، اطلاع رسانی و زیست فعالانه در جامعه نیز به آن اضافه شده است.
وی ادامه داد: مشارکت در آموزش و پرورش مبنای دینی و ملی دارد و وجود سنت حسنه وقف و استفاده از مساجد در امر تعلیم و تربیت نشان از مبنای دینی امر مشارکت است.
معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: قریب به ۲ میلیون دانش آموز در مدارس غیر دولتی سراسر کشور مشغول تحصیل هستند و باید به فکر توسعه این مراکز و مدارس باشیم.
محمودزاده گفت: باید مدارس شیشه ای را برای  اجرای سند تحول بنیادین راه اندازی کنیم تا اصل شفافیت در اجرای سند رعایت شود.
معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: اعتقاد داریم همه مردم باید در آموزش و پرورش نقش آفرینی کنند تا با استفاده از ایده های مختلف و متنوع مردم حیات طیبه را محقق کنیم.

وی ادامه داد: باید موسسین مدارس و مراکز غیر دولتی را با طرح های حمایتی تشویق و ترغیب به سرمایه گذاری های بیشتر در آموزش و پرورش کنیم.با پی گیری های انجام شده ۲  تبصره با همراهی و حمایت کمیسیون تلفیق برای کمک و حمایت از مراکز غیر دولتی تصویب شده است. 

 محمودزاده همچنین در آیین ارسال پنجمین مرحله کمک های مومنانه فرهنگیان بسیجی فارس ویژه دانش آموزان نیازمند سراسر استان به نقش مرجعیت و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی فرهنگیان در تمام عرصه‌های انقلاب اشاره و اضافه کرد: فرهنگیان در هر عرصه‌ای که نظام نیاز داشته به صورت داوطلبانه حضور پیدا کرده‌اند.
معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش وجود سه هزار و ٤٠٠ شهید فرهنگی و ٣٦ هزار دانش شهید را گواه این موضوع عنوان کرد و گفت: در تمام ۴۳ سال گذشته، معلمان و مسئولان آموزش و پرورش در کنار بدنه انقلابی و جهادی آموزش و پرورش، تداعی کننده نقش برجسته خود در همه عرصه‌ها بوده‌اند.
محمودزاده گفت: در موضوع مشارکت، هم مردم و هم خود فرهنگیان باز هم نقش برجسته‌ای طی سال‌های اخیر ایفا کردند و مدرسه سازی، مدرسه داری، مدرسه یاری و ...برگرفته از نقش ممتاز آنها در حوزه مشارکت بوده است.
وی گفت: اکثریت فرهنگیان که فیش حقوقی بالایی هم ندارند در بحث درمان و کمک به بیماران صعب‌العلاج و تهیه بسته‌های معیشتی و ... مشارکت کردند.

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: رفتارهای مومنانه معلمان تداعی گر ایثارگری های ۸ سال دفاع مقدس است و باید به دنبال ترویج این رفتارها در دانش آموزان نیز باشیم.
محمودزاده گفت: ۱۷۰ هزار معلم در مدارس غیر دولتی مشغول فعالیت هستند و دولت با تمام وجود برای اجرای لایحه رتبه بندی تلاش می‌کند.

تحصیل بیش از ۱۴۷ هزار دانش آموز فارسی در مدارس غیر دولتی

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز اظهار کرد: بیش از ۱۴۷ هزار دانش آموز استان فارس در مدارس غیر دولتی در پایه های مختلف تحصیلی مشغول تحصیل هستند.
 محمد خلیل عسکری  ادامه داد: این تعداد دانش آموزان ۱۶ درصد از کل جمعیت دانش آموزی فارس را تشکیل می دهند که در ۲ هزار و ۲۶ واحد آموزشی مشغول تحصیل هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: انتظار داریم  یک امتیاز ویژه برای معلمان مدارس غیر دولتی برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در نظر گرفت تا انگیزه و اشتیاق این معلمان زیاد شود.
عسکری گفت: دوران کرونا مشکلاتی را برای مدارس غیر دولتی ایجاد کرده است که در خصوص پایان مهلت ۳ ساله تمدید مجوزهای نوسازی در سال آینده باید تمهیدات و اقداماتی صورت گیرد.
وی گفت: ریل گذاری مدارس غیردولتی باید با هدف عدالت آموزشی صورت گیرد تا دانش آموزان مدارس دولتی احساس بی عدالتی نکنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha