۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۲۵
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84676177
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یادواره شهدای عشایر خراسان رضوی برگزار شد

۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۲۵
کد خبر: 84676177
یادواره شهدای عشایر خراسان رضوی برگزار شد

گناباد-ایرنا- یادواره ۱۸۰ شهید عشایر استان خراسان رضوی روز دوشنبه به میزبانی شهرستان خواف واقع در جنوب شرقی این استان برگزار شد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به حضور گسترده و تاثیرگذار عشایر در عرصه‌های مختلف دفاع از دستاوردهای مختلف نظام جمهوری اسلامی گفت: عشایر به عنوان تولیدکنندگان بی‌منت و تاثیرگذار در تامین نیازهای جامعه نقش مهمی دارند و از ارکان مهم اقتصاد به شمار می‌روند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار سید هاشم غیاثی ادامه داد: عشایر در دوران دفاع مقدس هم در کنار سایر اقشار مردم و رزمندگان اسلام با لبیک به ندای امام خمینی (ره) در مقابل دشمن متجاوز ایستادند و با جانفشانی بسیار از سرحدات میهن اسلامی دفاع کردند و تعدادی از آنها با شهادت خود برگ زرینی در تاریخ افتخارات انقلاب اسلامی به ثبت رساندند.

وی بیان کرد: یادواره شهدای عشایر خراسان رضوی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به جوانان و سایر آحاد جامعه و همچنین تاکید دوباره بر نقش و تاثیرگذاری عشایر در دفاع از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی برگزار شده است.

مسوول سازمان بسیج عشایری سپاه امام رضا (ع) معرفی شهیدان عشایری و سبک زندگی ایرانی و اسلامی را از اهداف برپایی یادوراه ۱۸۰ شهید عشایر ذکر کرد و گفت: از لازمه‌های مهم تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب، ارتقای بینش ایثارگری و روحیه شهامت و استکبارستیزی به‌ ویژه در بین نسل جوان است که برپایی چنین یادواره‌هایی بستر این مهم را هموار می‌کند.

سرهنگ پاسدار عیسی صفری افزود: این یادواره پیش زمینه کنگره ملی ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری کشور و کنگره  ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی است که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

در حاشیه یادواره ۱۸۰ شهید عشایر خراسان رضوی نمایشگاه سبک زندگی عشایری و بازیهای بومی و محلی برگزار شد.

مرکز شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha