۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۴۷
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84676615
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

بیش از سه میلیون نشاء گل‌های بهاری در ملایر کاشته شد

همدان- ایرنا- شهردار ملایر از کاشت بیش از سه میلیون نشاء گل بنفشه و همیشه بهار برای استقبال از نوروز خبر داد و گفت: ۱۵ هزار گلدان گل شب‌بو در کنار گل‌های بهاری در بوستان‌ها، پارک‌ها، بلوارها، معابر و نقاط مختلف سطح شهر در حال کاشت است.

به گزارش ایرنا؛ "مجید فرجی" روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن ایام نوروز بیش از ۴۰ المان مناسبتی، هفت‌سین نوروزی و پنج هزار متر ریسه نورانی در سطح میادین، معابر و نقاط گردشگری و توریستی شهر نصب می‌شود.

وی کاشت پنج هزار درخت و درختچه در سطح شهر، رنگ‌آمیزی مبلمان شهری و پارکی، پایه چراغ‌های سطح شهر، اجرای تئاتر و نمایش خیابانی، برگزاری جشن‌ها و جشنواره‌های متعدد و مسابقات بومی و محلی برای مسافران و شهروندان ملایری را از دیگر اقدامات برای طرح استقبال از بهار و ایام تعطیلات نوروزی عنوان کرد.

شهردار ملایر ساماندهی سیما و منظر شهری و کوشش در شناسایی و به وجود آوردن چهره‌ای مطلوب از شهر را یکی از مهمترین مأموریت‌های شهرداری عنوان و بیان کرد: در آستانه فرا رسیدن سال نو، فضاسازی و زیباسازی شهر با همت دوچندان شهرداری در قالب طرح استقبال از بهار در حال انجام است.

فرجی ادامه داد: از زمان شیوع ویروس کرونا، تعداد زیادی از هموطنان ما درگیر این بیماری شده و جان باختند و هم اکنون که در پیک ششم کرونا قرار داریم، در تلاش هستیم فضایی شاد و بانشاط را در ایام نوروز برای مردم فراهم کنیم.

بیش از سه میلیون نشاء گل‌های بهاری در ملایر کاشته شد

وی گفت: در طرح استقبال از بهار در نظر داریم با مدنظر قراردادن شرایط روحی و روانی مردم و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، محیطی شاد، آرامش‌بخش، ایمن و پاکیزه‌ را برای مردم رقم زده و حال و هوای شهر را آماده سال نو کنیم.

شهردار ملایر با اشاره به اینکه امسال همراه با شهروندان خانه‌تکانی می‌کنیم و شهر را پاکیزه‌تر از همیشه نگه می‌داریم، افزود: شـهرداری به عنوان متولی امور جاری شهر وظیفه خود می‌داند و در این ایام، متناسب با افزایش حجم پسماندها، ضایعات، خاک و نخاله با ساماندهی جدید در حوزه عمران و خدمات شهری، شهر را برای استقبال از سال جدید آماده کند.

فرجی اجرای طرح استقبال از بهار ۱۴۰۱ را در راستای ایجاد یک بستر تعاملی بین‌بخشی با هدف ارتقای کیفیت و کمیت خدمت‌رسانی به شهروندان عنوان کرد و افزود: این طرح از اول اسفند آغاز و تا چهاردهم فروردین ۱۴۰۱ ادامه دارد.

به گفته وی شهرداری ملایر تمام ظرفیت‌های موجود را برای کنترل و ساماندهی و رفع سد معبر که در ایام پایانی سال رشدی قارچ‌گونه دارد و همچنین برای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، بصری، صوتی، ترافیکی و رفع معضلات و مشکلات مربوط به نظافت معابر و جمع‌آوری پسماندهای شهری، به کار گرفته و با آذین‌بندی مناسب معابر و کاشت گل‌های فصلی زیبا، فضایی آکنده از شور و نشاط و سرزندگی در شهر ایجاد می‌کند.

بیش از سه میلیون نشاء گل‌های بهاری در ملایر کاشته شد

شهردار ملایر همچنین همراهی با مردم به منظور نظافت، آراستگی و آذین‌بندی نماها و محیط‌های شهری همزمان با خانه‌تکانی و نظافت محیط‌های درونی منازل و اماکن، ترغیب شهروندان برای همکاری با شهرداری در حفظ نظافت شهر و پاکسازی محیط، ساماندهی سطوح فضای سبز و ایجاد روحیه شادابی و نشاط در بین شهروندان با گل‌کاری چشم‌نواز را از جمله اهداف طرح استقبال از بهار برشمرد.

فرجی از دیگر اهداف این طرح به آمادگی هر چه بهتر برای نظافت شهر، پیگیری برای سرعت بخشیدن به فعالیت‌های عمرانی و تعطیلی حفاری‌های سطح شهر در طول مدت اجرای طرح، زمینه‌سازی استفاده سالم و هدفمند از جشن‌ها و مراسم‌های ملی و مذهبی، کنترل و رفع انواع سد معبر و بسترسازی برای بانشاط جلوه دادن چهره شهر اشاره کرد.

وی یادآور شد: برای ارائه خدمات بهینه به مسافران و شهروندان ملایری، نواقص عمرانی و ترافیکی معابر رفع و سفرهای درون شهری ملایر از طریق افزایش فعالـیت ناوگان حمل و نقل عمومی و نظارت مستمر و دقیق بر عملکرد آنها با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی ساماندهی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha