۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۳:۳۰
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84676619
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بن سلمان و السیسی بر اهمیت تضمین امنیت دریای سرخ تأکید کردند

تهران- ایرنا- عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهوری مصر که به عربستان رفته است، سه‌شنبه شب در دیدار با "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان، دو طرف بر اهمیت تضمین امنیت دریای سرخ تاکید کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری "آناتولی" ترکیه، در بیانیه ریاست جمهوری مصر آمده است که السیسی با "سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان نیز  دیدار کرد و سپس جلسه گفت وگوی رییس جمهوری مصر با بن سلمان برگزار شده است.

ولیعهد عربستان در این نشست ضمن تمجید از روابط قاهره و ریاض بر نقش محوری مصر در حمایت از ثبات کشورهای عربی تأکید کرده است.

وی همچنین گفته است که عربستان به ادامه روابط دوجانبه ممتاز با مصر به ویژه در سطح اقتصادی و سرمایه گذاری و نیز توسعه امیدوار است.

رئیس جمهوری مصر نیز به نوبه خود تأکید کرد که سفر مقامات مصری به عربستان، نشانگر تلاش برای افزایش همکاری و هماهنگی است.

السیسی و بن سلمان همچنین درباره راه‌های تقویت روابط دوجانبه و تداوم شراکت میان دو کشور و برخی موضوعات و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت وگو کردند.

براساس بیانیه ریاست جمهوری مصر، السیسی و بن سلمان همچنین بر اهمیت تقویت همکاری مشترک کشورهای عربی برای مقابله با چالش‌های مختلف منطقه و تشدید رایزنی و هماهنگی مواضع مصر و عربستان به صورت پیوسته به ویژه در سایه تعدد و خطر بحران‌های برخی کشورهای دوست (که نامی از آنها برده نشده است) در منطقه تاکید کردند.

در این دیدار همچنین بر اهمیت تضمین امنیت دریای سرخ به عنوان پایه اساسی جریان تجارت منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید شده است.

رئیس جمهوری مصر در دیدار با بن سلمان تاکید کرد که امنیت ملی کشورهای عضو شورای همکاری، بخش جدایی ناپذیر امنیت ملی مصر است.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) نیز در گزارشی اعلام کرد که سلمان بن عبدالعزیز در کاخ یمامه در ریاض از السیسی استقبال کرده است.

رئیس جمهوری مصر روز سه شنبه برای رایزنی با مقامات سعودی درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای وارد ریاض پایتخت عربستان شد و مورد استقبال بن سلمان ولیعهد این کشور قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha