جانمایی مسیرهای اصلی بازارچه هلاله شمالی در ایلام انجام شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: جانمایی محل بازارچه هلاله شمالی و جاده های اصلی منتهی به آن صورت گرفته است.

تقی منصوریان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با حضور گروهی متشکل از مسوولان اجرایی ، اقتصادی ، گمرک، امنیتی و مرزبانی استان بازدید از محل اصلی احداث بازارچه هلاله شمالی صورت گرفت.

وی افزود: پس از انجام بازدید میدانی و بررسی ملاحظات امنیتی، فنی و اقتصادی جلسه ای تشکل و در خصوص مباحث اصلی آن تصمیماتی اتخاذ شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام یادآور شد: با توجه به منطقه جغرافیایی مرز و جانمایی تعیین شده مقرر شد با کشور عراق هماهنگی لازم انجام و اقدامات اولیه در خصوص تهیه نقشه و استقرار تاسیسات به منظور تسطیح مسیر منتهی به بازارچه انجام شود.

منصوریان تاکید کرد: پس از پای کار آمدن دولت عراق بلافاصله کار تسطیح مسیر منتهی از پاسگاه هلاله شمالی تا محل پیشنهادی به سرعت انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: در دیدار آخر استاندار دیالی با استاندار ایلام هر ۲ استان برای راه اندازی بازارچه هلاله استقبال کردند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام ابراز امیدواری کرد با راه اندازی این بازارچه مرزی شمار زیادی از مردم مرزی منطقه در قالب داد و ستد بتوانند از منابع اقتصادی این فعالیت تجاری منتفع شوند.

مرکز استان ایلام تا منطقه هلاله شمالی عراق حدود ۸۵ کیلومتر از محل بخش بولی شهرستان چوار فاصله دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha