۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۱۰
کد خبر: 84677207
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فیلمسازان کوتاه باید جسور باشند

۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۱۰
کد خبر: 84677207
فیلمسازان کوتاه باید جسور باشند

تهران- ایرنا- نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «ابوالهول» گفت: فیلمسازان فیلم کوتاه باید جسور باشند و مدیران نیز باید از کارآفرینان این بخش حمایت کنند.

حمید یوسفی در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا اظهارداشت: تولید فیلم کوتاه نسبت به سایر هنرها از حمایت‌های محدودی برخوردار است و حمایت‌ها نیز به موضوع‌ها و افراد محدود است.

وی گفت: در فیلم کوتاه فیلمساز آزادتر است و با تماشاگر خاص‌تری روبه رو است، از این رو فیلمساز باید جسارت داشته باشد و مدیریت این بخش باید فیلمسازان را خلاق‌تر کند.

کارگردان «سینما، نمایشگاه مجهول و داستان ما» ساخت فیلم‌های مشابه را از مشکلات حوزه فیلم کوتاه عنوان کرد و افزود: فیلمسازان احساس می‌کنند که با ساخت نوع خاصی از فیلم، مورد حمایت بیشتری از سوی جشنواره‌ها و یا مدیریت قرار می‌گیرند.

یوسفی بیان کرد: مدیریت فیلم کوتاه باید به سمتی برود که فیلمساز تازه نفس دنیای شخصی خود را کشف کند اما از نطفه همه ذهن خود را سانسور کرده و به سمت یکی بودن حرکت می‌کنند.

وی اظهارداشت: فیلم‌های دولتی در جشنواره‌های ما راحت‌تر مورد پذیرش قرار می‌گیرند، در صورتی که دولت باید از کارآفرینان در عرصه فیلم کوتاه حمایت کند، حامیان فیلم کوتاه و مدیران باید به متفاوت بودن در فیلم کوتاه توجه کنند و فیلمسازان در این نگاه جسورتر و خلاق‌تر می‌شوند.

نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه ابوالهول گفت: وقتی فیلمم در هنر و تجربه اکران شد توقع داشتم بازخوردهای بیشتری بگیرم و نقد و تحلیل درباره اثر خودم ببینم اما اکران آثار کوتاه در سینمای هنر و تجربه حرکتی رو به جلو است اما کافی نیست و می‌تواند پخته‌تر شود.

یوسفی گفت: شایسته است که رسانه‌ها و هنر و تجربه، فیلم کوتاه را قسمتی از سینما بدانند و این نگاه به سینمای کوتاه آسیب رسانده است. اگر به فیلم کوتاه نگاه جدی شود می‌توان به این عرصه نگاه اقتصادی داشت.

وی با اشاره به اینکه نباید انحصار به یکسری فیلم‌ها و فیلمسازان در عرصه سینمای کوتاه باشد، افزود: تضارب آرا در این عرصه به پیشرفت کمک می‌کند.

فیلمسازان کوتاه باید جسور باشند

این کارگردان فیلم کوتاه بیان کرد: به مسیری که در سه فیلم کوتاه خود طی کردم دقت می‌کنم تا جشنواره‌ها و فیلمی که می‌سازم حاصلی از من است.

یوسفی درباره فیلم ابوالهول گفت: این فیلم فضای متفاوتی دارد و برگرفته از مطالعات و تحصیلات من است و کامل‌ترین فیلمی است که به لحاظ فرمی و محتوایی ساختم.

وی افزود: در فیلم سمعک به عنوان اثر دومم دریافتم فضای فیلم کوتاه جسارت‌آمیز است و هنرمندان باید اثری بسازند که شبیه خودشان است.

یوسفی با اشاره به اهمیت موضوع اقتصاد در سینمای بلند اظهارداشت: در فیلم کوتاه این مباحث کمتر است و همین موضوع فیلم کوتاه را از سینمای بلند متفاوت می‌کند و فیلم کوتاه بکرتر است.

وی عنوان کرد: در هر کدام از فیلم‌های خودم مسیرهای جداگانه‌ای را طی کردم و فیلم آخرم جسورانه‌تر است. هیجان فیلمسازان کوتاه اگر در مدیران سینمایی وجود داشته باشد سینمای کوتاه به جایگاه بهتری می‌رسد.

فیلم کوتاه ابوالهول برداشتی آزاد از نمایشنامه ادیپ شهریار نوشته سوفوکل است. در توضیح داستان این فیلم کوتاه آمده است: مجسمه ابوالهول یا پدر ترس، غول افسانه‌ای مصر باستان و اسطوره ادیپ، مخلوطی از انسان و حیوان، شبیه سر انسان با پوشش زنان زمان مصر باستان است.

رومینا روشن‌بین و علی خوش‌بین در این فیلم ایفای نقش‌ کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha