۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۵۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84677231
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۵ درصد شیرینی بازار خراسان شمالی از خارج استان وارد می شود 

بجنورد-ایرنا- رییس اتحادیه قنادان بجنورد گفت: متاسفانه در سال های اخیر شاهد افزایش واردات شیرینی مورد نیاز مردم خراسان شمالی از خارج استان هستیم به طوری که ۳۵ درصد از این محصول از شهرهای اصفهان، مشهد و سبزوار وارد می شود.

علی امیدی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال های اخیر در آستانه نوروز شاهد تداخل صنفی در بازار شیرینی هستیم و این محصول در میوه فروشی ها و خواربار فروشی ها عرضه می شود. 

رییس اتحادیه قنادان بجنورد افزود: شیرینی وارد شده از خارج استان عمدتا کیفیت مناسبی نداشته و نظارت مناسبی بر ان ندارند و البته با قیمت بیشتر از واحدهای قنادی عرضه می شود. 

وی گفت: با توجه به اینکه در سال های اخیر در آستانه نوروز بویژه در روز پایانی سال مردم با کمبود شیرین در واحدهای قنادی روبه رو شدند، شیرینی های عرضه شده در میوه فروشی و یا خواربار فروشی ها متقاضی پیدا کردند.

امیدی اظهار داشت: بخشی از  شیرینی های وارد شده از سایر استان ها در روستاها توزیع و عرضه می شود که البته گران تر به فروش می رسد. 

وی خاطرنشان کرد: قنادان این شهرستان و در این استان توان تولید شیرینی مورد نیاز را دارند اما گرانی ها و نوسان قیمت مواد اولیه سبب شد تا میزان تولید به میزان نیاز نباشد، در این زمینه تداخل صنفی هم مشکل مضاعف بر فعالیت قنادان شده است.

امیدی افزود: امسال قنادان استان پیش بینی لازم کرده و نسبت به تهیه و ذخیره سازی شیرین شب عید اقدام کردند و امید می رود کمبودی در عرضه این محصول در قنادی ها ایجاد نشود. 

رییس اتحادیه قنادان بجنورد گفت: شیرینی، کمترین میزان قیمت در میان مایحتاج شب عید دارد و البته قیمت این محصول در این استان بسیار کمتر از سایر استان ها است.  

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha