۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۲۹
کد خبر: 83305288
T T
۰ نفر

قيمت زولبيا و باميه در بجنورد افزايش ندارد

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۲۹
کد خبر: 83305288
قيمت زولبيا و باميه در بجنورد افزايش ندارد

بجنورد- ايرنا- رئيس اتاق اصناف بجنورد گفت: قيمت زولبيا و باميه در اين شهرستان بدون افزايش نسبت به ماه رمضان پارسال، هر كيلوگرم 130 هزار ريال تعيين شده است.

مهدي اميدوار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، با بيان اينكه زولبيا و باميه معمولي در تمام قنادي ها كيلويي 130 هزار ريال عرضه مي شود، اظهار داشت: قيمت اين محصول با افزودني هايي چون پودر پسته و نارگيل در قنادي هاي درجه 1 و 2 متفاوت خواهد بود.
وي با اشاره به درجه بندي قنادي ها بر اساس كيفيت باميه توليدي افزود: قيمت زولبيا و باميه ممتاز با پودر پسته و نارگيل و زعفران در قنادي هاي درجه 1 به ازاي هر كيلوگرم 170 هزار ريال و در قنادي هاي درجه 2 نيز 150 هزار ريال تعيين شده است.
وي در باره قيمت خرما در بازار نيز گفت: اين محصول اكنون به ازاي هر كيلوگرم، 70 تا 80 هزار ريال عرضه مي شود.
رئيس اتاق اصناف بجنورد با بيان اينكه قيمت خرما بر اساس ميزان عرضه و تقاضا است، گفت: در ماه مبارك رمضان تقاضا براي خرما افزايش مي يابد و بر اين اساس جلو صادرات آن گرفته شده است از اين رو انتظار مي رود قيمت آن متعادل شود.

* افزايش 2 برابري قيمت حليم
مسئول بازرسي و نظارت اتاق اصناف بجنورد هم با اشاره به افزايش قيمت حليم در ماه مبارك رمضان اظهار داشت: قيمت اين فرآورده به ازاي هر كيلوگرم، 140 هزار ريال مصوب شده است.
ابراهيمي با اشاره به اينكه در رمضان گذشته، قيمت هر كيلوگرم حليم، 80 هزار ريال بود، افزود: به علت افزايش قيمت گوشت و ساير مواد اوليه، قيمت حليم امسال حدود 2 برابر شده است.
مسئول بازرسي و نظارت اتاق اصناف بجنورد خاطرنشان كرد: شهروندان مي توانند گزارش هر گونه تخلف و گران فروشي را به سامانه 141 منعكس كنند.

* قنادان خواستار افزايش قيمت زولبيا بودند
رئيس اتحاديه قنادان و شيريني پزان بجنورد هم با تاكيد بر لزوم افزايش قيمت زولبيا و باميه، گفت: امسال هزينه هاي كارگري، آرد، شكر و روغن به طور چشمگيري افزايش يافته و به همين لحاظ، قنادان خواستار افزايش قيمت زولبيا و باميه بودند اما با آن موافقت نشد.
علي رحمتي اظهار داشت: براي تنظيم بازار اين محصول قرار است شكر، روغن و آرد ميان قنادان توزيع شود كه تا كنون تنها شكر را دريافت كرده ايم.
بر اساس اين گزارش، سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالي پيش از اين اعلام كرده بود براي تنظيم بازار و كنترل قيمت زولبيا و باميه، 200 تن روغن، 256 تن آرد و 455 تن شكر براي قنادان استان تامين و توزيع مي شود.
به گزارش ايرنا، بازرسي هاي ويژه ماه رمضان در قالب گشت هاي مشترك از ديروز آغاز شده است كه اين طرح تا پايان ماه مبارك ادامه دارد.
7185/5132