۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۲۲:۲۷
کد خبرنگار: 3142
کد خبر: 84678015
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر بهداشت: آموزش شاخصه اصلی توسعه است

۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۲۲:۲۷
کد خبر: 84678015
معاون وزیر بهداشت: آموزش شاخصه اصلی توسعه است

بیرجند – ایرنا - معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شاخصه اصلی توسعه را آموزش عنوان کرد و گفت: با ارتقاء آموزش، بقیه پیشرفت‌ها هم حاصل می‌شود.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل باقری فرد شامگاه چهارشنبه در نشستی با مسوولان شهرستان فردوس، افزود: زیرساخت‌های لازم برای ارتقاء دانشکده پیراپزشکی به دانشکده علوم پزشکی تقریباً در این شهرستان احصا شده است که با توجه به این زیرساخت ها، در شورای گسترش همکاری وزارت بهداشت این موضوع مطرح و مجوز دانشکده علوم پزشکی برای شهرستان صادر خواهد شد.

وی افزود: شرایط شهرستان فردوس فراتر از تصور ما است و از نظر کارشناسان وزارت که مستندات را تایید می کنند، این شهرستان امکان این پیشرفت را دارد.

معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت یادآور شد: شهرستان فردوس دو بیمارستان در سطح بالا و کیفیت خوب دارد که می‌تواند زمینه مناسبی برای ارتقاء دانشکده پیراپزشکی به دانشکده ‌علوم‌پزشکی باشد؛ این اقدام قدم بزرگی در جهت ارتقاء آموزش شهرستان است.

وی با تاکید بر اینکه در وزارت بهداشت هدف این نیست که جلوی مجوزها را بگیریم، افزود: شاخص های تعریف شده ای وجود دارد که علیرغم اختلاف بین واقعیت و مکتوبات، اگر در منطقه ای زیرساخت‌های اولیه وجود داشته باشد،  همکاری لازم انجام شده و محصور تعداد جمعیت نخواهیم بود.

سرپرست فرمانداری فردوس نیز در این نشست گفت: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است، اما با این وسعت تنها یک دانشگاه علوم پزشکی در استان داریم.

مهدی روشن با بیان این که دانشکده های اقماری ظرفیت خدمت رسانی محدودی دارند، افزود: دلیل این محدودیت ها در ارایه خدمات، ارتقاء نیافتن دانشکده‌ها در سال‌های گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: در استانهای همجوار دانشکده‌های متفاوتی ایجاد شده و موجب رضایتمندی مردم آن منطقه شده است.

سرپرست فرمانداری فردوس افزود: هزینه بالا برای دسترسی به متخصصین و امکانات درمانی که در شهرستان محدودیت دارد، باعث شده علاوه بر هزینه درمان، هزینه سفر به شهرهایی مثل مشهد و بیرجند نیز بر مردم این منطقه تحمیل شود.

روشن، ماندگاری اندک متخصصان در منطقه را مهمترین مشکل دیگر شهرستان فردوس عنوان کرد و افزود:  برای حضور بیشتر متخصصین در شهرستان باید امتیازاتی را برای متخصصین در نظر بگیریم، که  ارتقاء دانشکده پیراپزشکی به دانشکده علوم پزشکی می تواند نقطه قوتی برای حضور متخصصین باشد.

وی گفت:  فردوس به عنوان شهرستان مرکزی استان، به شهرستان های همجوار خود نیز خدمات ارائه می کند که این امر لزوم توسعه امکانات در این شهرستان را بیش از پیش می کند.

سرپرست فرمانداری فردوس افزود: زمین ساختمان دانشکده پیراپزشکی به میزان ۱۰ هکتار فراهم شده و کارهای اولیه آن صورت گرفته است که از وزارت بهداشت درخواست می کنیم برای تکمیل آن همکاری کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در این سفر از بیمارستان حضرت رسول (ص)، بیمارستان شهید چمران و دانشکده پیراپزشکی بازدید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha