مجوز موقت برای خانه‌مسافرها درمشهد همانند سالهای قبل از کرونا صادر می‌شود

مشهد- ایرنا- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: مجوز موقت فعالیت برای خانه‌مسافرها در مشهد همانند سالهای قبل از شیوع ویروس کرونا با هدف میزبانی مطلوب‌تر و تنوع واحدهای اقامتی صادر می‌شود.

یوسف بیدخوری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت خانه‌مسافرها در مشهد به منظور کمک به اقامت مسافران در فضای امن و ساماندهی شده و نیز پاسخگویی به نیاز بخشی از زائران و مسافران با توان اقتصادی کمتر در این بخش صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به این که در سالهای قبل از شیوع ویروس کرونا صدور مجوز موقت برای خانه‌مسافرها و ساماندهی خانه‌های شخصی با هدف تامین امنیت و بهداشت مسافران انجام می شد ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده برای میزبانی از خیل زائران و مسافران در نوروز پیش رو، امسال نیز علاوه بر ایجاد آمادگی برای واحدهای اقامتی دائمی، برای خانه‌مسافرها نیز ساماندهی لازم انجام شد.

معاون گردشگری خراسان رضوی گفت: در سال ۱۳۹۷ برای تعداد ۷۵۰ خانه مسافر در مشهد مجوز موقت صادر شد و برای نوروز سال آینده تا کنون برای بیش از ۴۰۰ واحد مجوز صادر شده است.

بیدخوری افزود: به احتمال زیاد با حجم تقاضای موجود، صدور مجوز تا ۷۵۰ خانه مسافر هم خواهد رسید و در این بخش ساماندهی خوبی را تجربه می‌کنیم.

وی ادامه داد: گنجایش تمامی خانه مسافرهای ساماندهی شده در مشهد ۲۰ هزار نفر - شب است که تا کنون حدود ۱۵ هزار نفر - شب مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

حدود ۹۰ واحد از مجموع هزار و ۷۵۵ واحد اقامتی رسمی و موقت شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر و اقامتگاه بومگردی در استان خراسان رضوی، هنوز بازگشایی نشده‌ است و افزون بر هزار و ۶۵۰ واحد برای تعطیلات نوروزی امسال میزبان مسافران هستند.

شمار واحدهای اقامتی تعطیل شده در این استان ۴۱ هتل، ۳۰ هتل آپارتمان و ۱۸ مهمانپذیر است که در پی اعمال محدودیتهای ناشی از شیوع کرونا طی ۲ سال گذشته تعطیل شده و تاکنون موفق به بازگشایی نشده‌اند.

خراسان رضوی با برخورداری از ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری رتبه نخست کشور را در این زمینه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha