طرح توانمندسازی محلات با محوریت مساجد انجام شود

بندرعباس- ایرنا- نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس بر اجرای طرح توانمندسازی محلات با محوریت مساجد تاکید و گفت: کانون های فرهنگی هنری به عنوان ظرفیتی منحصر به فرد باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده روز پنجشنبه در آیین تجلیل از فعالان کانون های مساجد به مناسبت ۱۸ اسفند سالروز تشکیل کانون های مساجد اظهارداشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نتوانسته ایم مساجد را در طراز انقلاب اسلامی قرار دهیم، گفت: مساجد ما از زمان صدر اسلام خیلی فاصله دارند.
وی با اشاره به کارکردهای مسجد، افزود: برای پی بردن به کارکردهای مساجد کافی است به مسجد النبی و مسجد کوفه سری بزنیم و ستون های نشانه گذاری شده آنها که نشان از کارکاردهای متنوع خانه های خدا دارد را مشاهده کنیم.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان یکی از مهم ترین اتفاقات مبارک در حوزه مساجد را راه اندازی کانون های فرهنگی هنری برشمرد و اظهار کرد: امروز از کانون های فرهنگی هنری به عنوان یکی از ارکان و پایه های مهم مساجد یاد می شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده
بر اجرای طرح توانمندسازی محلات با محوریت مساجد تاکید و از اهتمام ویژه کانون های مساجد هرمزگان به نشر معارف امام سجاد(ع) و ترویج صحیفه سخن گفت
وی بیان کرد: صحیفه سجادیه برکت و رزق و سفره الهی بود که خدا به مردم استان هرمزگان عنایت کرد و باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا همه مردم از این رزق معنوی ارتزاق کنند و در خدمت اهل بیت(ع) باشند.
امام جمعه بندرعباس افزود: همچنان که استان و شهر ما به نام امام سجاد(ع) مزین شده است باید در عمل نیز با تربیت حافظان صحیفه، ترویج فرهنگ قرائت صحیفه، آشنا کردن نسل جوان با ادعیه های امام سجاد(ع)، اجرای برنامه هایی با موضوع دعاهای صحیفه متناسب با دانش کودکان در خدمت اهل بیت باشیم تا بتوانیم جوانانمان را از کجروی نجات دهیم.

اعضای کانون های مسجد با دستان خالی کارهای  بزرگ تربیتی انجام داده اند
 مدیر ستاد هماهنگی فهمای هرمزگان نیز در این آیین به یادآوری فلسفه شکل گیری کانون های فرهنگی هنری در مساجد اشاره کرد و گفت: اعضای کانون ها با دستان خالی کارهای ارزشمند و بسیار بزرگ تربیتی ازجمله تربیت نیروی انقلابی برای آینده نظام انجام داده اند.
حجت الاسلام  احمد پهلوانی از جوان گرایی، ولایتمداری، انجام کار جهادی، آتش به اختیار و تلاش در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری به عنوان ویژگی های اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد یاد کرد و ابراز امیدواری کرد که جوانان مومن انقلابی عضو کانون ها در عرصه تحقق گام دوم انقلاب و جهاد تبیین نیز بدرخشند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان اضافه کرد: امسال و با توجه به اینکه شرایط تا حدودی نسبت به قبل بهتر شده است، این آیین به صورت محدود و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و در هر شهرستان به صورت مجزا در حال برگزاری است.
دهیم.

در این آیین از ۳۰ نفر از ائمه جماعات، مدیران و رابطین کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان بندرعباس تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است؛ در حال حاضر یکهزار و ۶۰ کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد استان هرمزگان فعالیت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha