۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۰۲
کد خبرنگار: 2199
کد خبر: 84679605
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه زنجان: خانواده های شهدا سرمایه جامعه هستند

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: پدران، مادران و خانواده های شهدا از سرمایه های معنوی جامعه هستند.

حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه زنجان، ۲۲ اسفند را روز بزرگداشت شهدا بیان کرد و افزود: خون مطهر سیدالشهدا(ع) دین اسلام را زنده نگهداشته است و مسلمانان با رفتار، کردار و عزاداری برای امام حسین(ع) راه این امام همام را ادامه می دهند.
وی تاکید کرد: بزرگداشت یاد و نام شهدا موجب نهادینه شدن فرهنگ ایثار، شهادت، تلاش است و این مهم سرمایه گذاری برای اهداف بلند مدت است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه فرهنگ‌ ایثار اوج انسانیت به شمار می‌رود، گفت: شهدای ایران و سه هزار و ۵۳۵ شهید استان زنجان از جان خود برای عزت اسلام و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و کل بشریت گذشتند.
حجت‌الاسلام خاتمی به اسفند سال ۶۳ اشاره کرد و اظهارداشت: بر اساس اظهارات خود دشمن در این سال ۱۷ هزار نفر را منافقان ترور کرده اند و سپاه پاسداران با تمام وجود سینه سپر کرده و برای دفاع از قرآن و اسلام تلاش دارند.
وی ادامه داد: در اسفند همین سال با بمب گذاری در نماز جمعه تعدادی از هموطنان به شهادت رسیدند و دشمن از هر جایی که می ترسد و هراس دارد همان جا را هدف توطئه های شوم‌ خود قرار می دهد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، نماز جمعه را قرارگاه بصیرت افزایی و تقوا، مهر و محبت بیان کرد.
حجت‌الاسلام خاتمی، ۲۵ اسفند را سالروز بمباران شیمیایی حلبچه  توسط مزدوران رژیم بعثی عراق دانست که در این روز بسیاری از هموطنان غیرنظامی اعم از کودک و بزرگسال و پیر و جوان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
وی ضمن قدردانی از تلاش های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: با تلاش های این تیم ایران در زمره فضایی شدن قرار گرفت و نخستین کشور اسلامی بود که ماهواره نور۲ در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین با موفقیت قرار گرفت.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: این موفقیت ها در سایه توجه به علوم و استفاده از استعدادهای جوانان لایق و دانشمند و عمل به دستور قران است.
حجت‌الاسلام خاتمی در ادامه از کسبه منصف زنجانی نیز قدردانی و توصیه کرد تا با انصاف رفتار کنند تا مورد رأفت خداوند متعال قرار بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha