۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ۲۲:۲۴
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84679946
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

 مناطق قرمز کرونایی خراسان شمالی به هفت شهرستان افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- طبق آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، تعداد مناطق قرمز کرونایی خراسان شمالی به هفت شهرستان افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، براساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان های گرمه و جاجرم از وضعیت نارنجی به قرمز کرونایی و شهرستان مانه و سملقان نیز از وضعیت قرمز به رنگ نارنجی کرونایی تغییر رنگ داد.

همچنین شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین، فاروج و رازوجرگلان نیز در وضعیت قرمز کرونایی باقی ماندند.

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر نیز به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر صدهزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند.

نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پر خطر است آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر میان یکصد هزار نفر جمعیت، آن منطقه را در وضعیت نارنجی تعریف می کند.

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می‌شود، مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می‌شوند.

بستری ۱۷۵ بیمار کرونایی در خراسان شمالی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این خصوص اظهار داشت: با بستری ۵۱ مبتلای جدید در شبانه روز گذشته، هم اینک ۱۷۵ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.

دکتر سید جواد پورنقی یادآور شد: روند کاهشی کرونا می تواند شکننده باشد بنابراین شهروندان نباید با این پیش فرض که کرونا فروکش کرده است، بی توجه به شیوه نامه های بهداشتی باشند و ترددهای غیرضروری انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز زمان خریدهای پایان سال و در پیش بودن برگزاری مهمانی‌های خانوادگی در نوروز از حالا توصیه می‌کنیم که همه مردم پروتکل‌های بهداشتی و بویژه واکسیناسیون را جدی بگیرند تا این روند کاهشی تغییر نکند.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۱۶۵ نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند که بیشترین آمار فوتی هشت ماه امسال بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha