۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۷:۳۵
کد خبر: 84680895
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لیگ دسته یک والیبال نشسته در تسخیر خراسانی‌ها

۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۷:۳۵
کد خبر: 84680895
لیگ دسته یک والیبال نشسته در تسخیر خراسانی‌ها

مشهد- ایرنا- لیگ دسته یک والیبال نشسته مردان در حالی به مرحله نهایی خود رسید که ۲ تیم برتر این مرحله، بازیکنان نام آشنا و با استعداد مشهدی و تایبادی را در کنار سایر والیبالیستهای توانیاب خراسان رضوی، در خود جای داده‌اند.

به گزارش ایرنا، والیبال نشسته به عنوان جذاب‌ترین و پرتماشاچی‌ترین رشته ورزشی میان توانیابان در ایران است و شاید حاصل همین ویژگی، قهرمانی بی رقیب والیبال نشسته ایران در جهان و المپیک بوده است، اما قصه والیبال نشسته در سوپرلیگ و دیگر لیگ‌های سراسری به گونه ی دیگری است.

هرچند خراسان رضوی در سالهایی نه چندان دور با نماینده خود تیم ثامن الحجج(ع) قهرمانی در سوپر لیگ ایران و حتی قهرمانی باشگاه های آسیا را تجربه کرده است، اما در این سالها ورزشکاران جانباز و معلول خراسان رضوی یا با تیم هایی بدون پشتیبان، لیگ‌های دسته یک را رها کرده اند و یا در قالب تیم های والیبال نشسته سایر استانها سودای قهرمانی را در سر می پرورانند.

در این میان تیم هیات ورزش جانبازان و معلولان تایباد، یگانه نماینده رسمی خراسان رضوی در لیگ دسته یک است.

سرمربی تیم هیات ورزش جانبازان و معولان تایباد در تشریح وضعیت این تیم به ایرنا گفت: تیم والیبال نشسته تایباد با ترکیب بومی در مرحله نخست رقابتهای دسته یک والیبال نشسته در مشهد از بین ۶ تیم در گروه الف کشور نایب قهرمان شد.

غفار درمحمدی افزود: تیم تایباد در دوره دوم رقابتهای دسته یک والیبال نشسته کشور در چالوس رو در روی تیمهای ارداق قزوین، مهر مولانای چالوس، رشت، جیرفت و کرمانشاه قرار گرفت و باز هم نایب قهرمان ایران شد.  

وی ادامه داد: این تیم هفته گذشته با ترکیب شیرمحمد درمحمدی، زکریا دستگیر قادری، علی‌محمد هشتی، محمدابراهیم امیری، مهدی عسکری، مهدی بیدقی، محمد طاهری، محمد اصیل‌کردیانی، حیدر مولایی، حسن محمدی‌نیک، رئوف روشن و غلامرضا عباسی عازم مرحله سوم لیگ دسته یک والیبال نشسته گردید و باز هم نائب قهرمان این مرحله شد.

سرمربی تیم والیبال نشسته هیات جانبازان و معلولان تایباد گفت: تیم والیبال نشسته تایباد که تاکنون به خوبی عمل کرده و با شایستگی نیز به مرحله نهایی لیگ دسته یک رسیده است، با هدف حضور در سوپر لیگ والیبال نشسته در مرحله نهایی لیگ دسته یک جانانه خواهد جنگید.

موفقیت تایباد بدون حامی مالی

رییس هیات ورزش جانبازان و معلولان تایباد نیز گفت: در مرحله نهایی لیگ ما خود را شانس نخست صعود به سوپر لیگ می دانیم.

محمدابراهیم امیری افزود: سالهای پیش "منطقه ویژه اقتصادی تایباد" حامی تیم والیبال نشسته این شهرستان بود، انتظار داریم دستگاههای متولی شهرستان و استان یا هر مجموعه علاقه‌مند دیگر به عنوان حامی مالی تیم تایباد را مورد حمایت قرار داده و یاری نمایند.

وی ادامه داد: مکاتبه‌ای با مدیرکل وقت ورزش و جوانان خراسان رضوی برای دریافت کمک مالی انجام شده و بر این اساس قرار شد با "مجموعه آویژه صنعت" برای کمک مالی تیم  والیبال نشسته تایباد مذاکره شود اما هنوز هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده و خبری از حمایت نیست.

رییس هیات ورزش جانبازان و معلولان تایباد خاطر نشان کرد: البته به صراحت می گوییم تاکنون ریالی از متولیان ورزش جانبازان و معلولان استان و شهرسان دریافت نکرده‌ایم.

امیری ادامه داد: پس از گفتگو اینجانب با ایرنا قرار شد در رقابتهای نهایی لیگ دسته یک در چالوس رییس اداره ورزش و جوانان تایباد ما را همراهی کند، امیدواریم این همراهی سرآغاز حمایتهای دیگر نیز گردد.

وی گفت: متاسفانه همچنان وعده کمک ۱۵۰ میلیون ریالی هیات جانبازان و معلولان استان به دلیل عدم تخصیص اعتبار کافی محقق نشده است، اما امیدواریم بتوانیم از کمک مجموعه‌های مالی در شهرستان همچون منطقعه ویژه اقتصادی دوغارون بهره بگیریم.

رییس هیات ورزش جانبازان و معلولان تایباد خاطر نشان کرد: همین کم مهری‌ها موجب شد والیبالیستهای شایسته مشهدی اکنون در تیم شهرداری دامغان سرویس بزنند.

پیش از این دبیر هیات ورزش جانبازان و معلولان خراسان رضوی ضمن تایید حضور شماری از والیبالیستهای مشهدی در تیم دامغانی گفت: اعزام ورزشکاران به مسابقات لیگهای ورزشی کشوری بر عهده خود تیمها می باشد و این هیات هیچگونه تعهدی برای هزینه‌ در این حوزه ندارد.

محمد هراتی با این حال افزود: البته اعزام تیمهای استانی به مسابقات قهرمانی کشور وظیفه ما است و هزینه آن را تقبل می‌کنیم اما واقعیت این است که بودجه کافی برای این کار در اختیار نداریم.

وی افزود: امسال تاکنون هیچ کمک مالی از اداره‌ کل ورزش و جوانان خراسان رضوی به هیات ورزش جانبازان استان نرسیده است، در حالیکه در مدت مشابه سالهای قبل به میزان ۲۰۰ میلیون ریال کمک گزارش شده است.  

کوچ اجباری والیبالیستها به دامغان

بازیکن پیشکسوت مشهدی در تیم والیبال نشسته شهرداری دامغان نیز در گفتگو با ایرنا گفت: پیش از این خراسان رضوی قطب اصلی والیبال نشسته کشور بود و اکنون برخی از بازکنان نسل قدیم که از آن دوره باقی مانده‌اند در تیم های سایر استانها حضور دارند.

غلامعلی ازگیا افزود: در حال حاضر به همراه هفت بازیکن مشهدی دیگر در تیم شهرداری دامغان در قالب لیگ دسته یک بازی می‌کنیم.

وی گفت: سالهای قبل برای داشتن حامی پیگیر عقد قرارداد با بهزیستی و شرکت فرش آرا بودیم اما محقق نشد، از طرفی پیش از آغاز رقابتهای لیگ دسته یک والیبال نشسته تلاشهایی با تعلل از سوی مسوولان ورزشی استان با موسسه ملل انجام شد اما در نهایت، خودمان زودتر با شهرداری دامغان قرارداد بستیم.

عضو تیم والیبال نشسته شهرداری دامغان ادامه داد: البته پارسال نیز بواسطه عدم حمایت مسوولان استان در قالب همین لیگ با یک حامی مالی در بجنورد قرار داد بستیم اما در میانه راه تیم حمایت نشد و نتیجه لازم به دست نیامد.

ازگیا خاطر نشان کرد: علاوه بر اینجانب علیرضا پورسمنانی، حمید باقریف وحید مرادی، مهدی صفایی، علی اکبری، محمد زارع و محمد جواد رفاهی هشت بازیکن مشهدی هستند که در تیم شهرداری دامغان بازی می کنند، جالب است بدانید همه بازیکنان ثابت تیم دامغانی همین بچه ها هستند.

رییس هیات ورزش جانبازان و معلولان خراسان رضوی در گفتگو با ایرنا گفت: مرحله نهایی مسابقات لیگ دسته یک والیبال نشسته آقایان با حضور تیم تایباد به عنوان نماینده استان در چالوس برگزار می شود.

مصطفی صفایی افزود: این رقابت ها از ۲۳ اسفند ماه به مدت چهار روز با حضور تیم های شهرداری دامغان، هیأت جانبازان معلولان تایباد، فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، مهرمولانا چالوس، آهن آلات سعادت کردکوی و شهرداری لنگرود به میزبانی مازندران خواهد بود.

وی افزود: تیم والیبال نشسته هیأت تایباد با مربیگری غفار درمحمدی که تا این مرحله به خوبی پیش رفته، به امید کسب سکو در این مرحله به مصاف رقبای خود خواهد رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha