اعزام کمانداران به مسابقات منوط به وضع مالی فدراسیون و شرایط شیوع کرونا است

تهران- ایرنا- مدیر تیم‌های ملی تیراندازی با کمان گفت: مسئولان فدراسیون و کادر فنی در تلاشند تا بهترین شرایط از جمله حضور در مسابقات جهانی و آسیایی را برای تیم ملی فراهم کنند اما همه چیز منوط به وضعیت شیوع کرونا در جهان و شرایط مالی فدراسیون است.

امید نجاری روز شنبه در آستانه اعزام تیم ملی به کاپ آسیایی تایلند در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: هدف از آماده‌سازی تیم ملی تیراندازی با کمان، بازی‌های اسلامی ترکیه و بازی‌های آسیایی چین است که به ترتیب مرداد و شهریور ۱۴۰۱ برگزار می شود و تمام ما در فدراسیون در تلاشیم تا فرصت‌های بیشتری برای اعزام ملی پوشان به مسابقات تدارکاتی فراهم کنیم.

وی ضمن قدردانی از مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک برای حمایت مالی ویژه به فدراسیون در پایان سال برای اعزام تیم به تایلند گفت: سال آینده ما سه مرحله مسابقات جام جهانی در ترکیه، کره جنوبی و فرانسه که به ترتیب طی ماه‌های فروردین تا خرداد برگزار می‌شود را در پیش داریم و علاوه بر این مسابقات مرحله دوم کاپ آسیایی تیرماه در سلیمانیه عراق برگزار می‌شود.

مدیرتیم های ملی ادامه داد: این رقابت علاوه بر اهمیتی که دارد، فرصتی برای آماده سازی جهت شرکت در بازی‌های اسلامی و به‌ویژه بازی‌های آسیایی محسوب می‌شود و در صورت درخواست کادر فنی برای شرکت کمانداران در این رقابت‌ها، فدراسیون تمام تلاش خود را در جهت اعزام تیم خواهد کرد اما این کارها به معنی شرکت در هیچ مسابقه حتمی نیست.

وی در خصوص حضور در تایلند نیز با اشاره به جابه جایی محل مسابقه از بانکوک به جزیره پوکت به دلیل وضعیت شیوع کرونا در پایتخت این کشور گفت: با توجه به تغییر محل مسابقات ممکن است برخی رقبای سنتی حضور نیابند که این کار را برای تیم ما ساده‌تر خواهد کرد.

نجاری در خصوص آماده سازی تیم کامپوند برای حضور در رقابت ها گفت: اوایل امسال با توجه به شرکت تیم ریکرو در المپیک، فدراسیون تمرکز بیشتری روی تمرینات این رشته داشت اما پس از بازگشت از المپیک و جایگاه کامپوند ایران در بازی‌های آسیایی، تمرکز بیشتر فدراسیون روی تیم کامپوند قرار گرفت.

وی اضافه کرد: تمرینات خوبی پس از المپیک پیگیری شد و تیم ملی کامپوند توانست در مسابقات قهرمانی آسیا در بنگلادش در کامپوند زنان نقره و در میکس مدال برنز کسب کند و امیدواریم با توجه به آمادگی کمانداران کامپوند نتایج خوبی در تایلند کسب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌هایی که اسماعیل عبادی سرمربی تیم ملی کامپوند اجرا کرده است، انتطار نتایج خوبی داریم ضمن اینکه رقابت‌های تایلند محک خوبی برای ورزشکاران جهت ادامه اردوهای آمادگی است.

رئیس هیات تیراندازی با کمان استان البرز در خصوص شانس حضور کامپوند در المپیک و تلاش فدراسیون برای ارتقا سطح کیفی تیم کشورمان گفت: فدراسیون جهانی حضور کامپوند در المپیک آمریکا را اعلام کرده است اما هنوز برنامه‌ای در این خصوص اعلام نشده؛ با این حال، فدراسیون ایران تلاش می‌کند به هر ۲ رشته ریکرو و کامپوند به اندازه کافی توجه کند.

نجاری در مورد رشته ریکرو نیز افزود: برای دعوت کمانداران ریکرو به اردوی تیم ملی سیستم رکوردی را اجرا و برترین‌های ملی و سایر کمانداران از نقاط مختلف کشور را متشکل از ۵ مرد و یک زن به اردو دعوت کردیم و امیدواریم با جوانگرایی که در این تیم صورت گرفته، هم در کاپ آسیا و هم کسب سهمیه در بازی‌های آسیایی، عملکرد خوبی داشته باشیم.

تیم ملی تیراندازی با کمان کشورمان امشب با حضور ۱۲ کماندار متشکل از ۴ کماندار ریکرو و ۸ کماندار کامپوند راهی تایلند می‌شود.

رضا شبانی، ارشک فاضل، محمدحسین گلشنی و مهتا عبداللهی در رشته ریکرو و گیسا بایبوردی، راحله فارسی، ویدا حلیمیان، کوثر خشنودی‌کیا، محمد صالح پالیزبان، امیر کاظم‌پور، حمزه نکویی و حسام الدین کوثر کمانداران اعزامی هستند و مرحله نخست مسابقات کاپ آسیا از ۲۳ اسفندماه در جزیره پوکت تایلند آغاز می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha