تغییر کاربری ۳۵ هکتار زمین در شهر صدرای شیراز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

شیراز- ایرنا- سرپرست شرکت عمران شهر جدید صدرای شیراز گفت: اخیرا ٣٥ هکتار زمین در شهر جدید صدرا برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تغییر کاربردی داده شده که پیش بینی می‌شود بتوانیم حدود چهار هزار واحد در آن جانمایی کنیم.

به گزارش ایرنا، عزیزالله روشن، شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون از ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد ثبت نامی قطعی نهضت ملی مسکن در صدرا، زمین مورد نیاز برای ۹ هزار و ۹۰۰ واحد پیش بینی شده که ساخت سه هزار و ۴۰۰ واحد آغاز شده و به دنبال تامین زمین برای یک هزار و ۶۰۰ واحد باقیمانده هستیم.
وی ادامه داد: ۱۲۶ هزار نفر دیگر نیز برای طرح نهضت ملی مسکن در صدرا ثبت نام کرده اند که پس از پالایش، افراد دارای شرایط چهارگانه مشخص خواهد شد.
او اظهار داشت: البته در حال حاضر در شهر صدرا برای مرحله دوم پالایش متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن زمینی نداریم اما به دنبال تهیه زمین و الحاق به محدوده هستیم.
سرپرست شرکت عمران شهر جدید صدرا گفت: به منظور تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، چهار شهرک اقماری شیراز شامل داریون، سروستان، بیضا و کهمره در کارگروه زیربنایی مصوب و به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارجاع داده شده که پس از تصویب در این شورا جهت تثبیت نهایی به شورای عالی معماری و شهرسازی کشور ارسال خواهد شد.
روشن افزود: در شرق صدرا هم تقاضای الحاق ۴۹۶ هکتار زمین به محدوده را ارائه داده ایم که این تقاضا نیز مانند چهار شهر اقماری مذکور در مرحله تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان و ارسال به شورای عالی معماری و شهرسازی کشور قرار دارد.
او اظهار داشت: پیش بینی می‌شود در شهر صدرا و چهار شهر اقماری داریون، بیضا، سروستان و کهمره در مجموع امکان ساخت ۶۰ هزار واحد فراهم شود.
وی افزود: علاوه بر این تفاهم نامه ساخت ٢ هزار و ٥٠٠ واحد را نیز با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان امضا کرده ایم.
سرپرست شرکت عمران شهر جدید صدرا گفت: در شهر صدرا طی سال های گذشته ۲۵ هزار واحد مسکن مهر ساخته شده و ۴۰۰ واحد دیگر نیز باقیمانده که با تکمیل این واحدها تا در نیمه نخست سال آتی، پرونده مسکن مهر شهر صدرا نیز بسته خواهد شد.

ساماندهی محورهای ارتباطی شهر صدرا
سرپرست شرکت عمران شهر جدید صدرا، در خصوص ساماندهی محورهای ارتباطی و راههای دسترسی به این شهر نیز گفت: علاوه بر بهسازی و تعریض محور اصلی ورودی صدرا از شهر گلستان، عملیات چهار بانده شدن راه ورودی به صدرا از سمت دوکوهک نیز با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست انجام است.
روشن افزود: محور شرق صدرا به سمت بزرگراه شیراز - اصفهان نیز دارای ٩٠ درصد پیشرفت فیزیکی است که اوایل سال آینده افتتاح خواهد شد.
وی افزود: همچنین با مشارکت شهرداری شیراز، راه دسترسی به شهر صدرا از سمت قره پیری به طول ۱۰ و نیم کیلومتر و با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان در دست اجرا است که ۱۸ درصد نیز پیشرفت فیزیکی دارد.
روشن، در خصوص ساخت زیرساخت های گردشگری در شهر صدرا هم گفت: در همین جهت، نخستین هتل پنج ستاره شهرهای جدید کشور در شهر صدرا در دست ساخت است که بهمن ماه سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha