خطیب‌زاده: وزارت خارجه از توسعه دیپلماسی شهرداری مشهد حمایت می‌کند

مشهد- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: شهرداری مشهد در زمینه دیپلماسی شهری فعالیت خوبی داشته است و وزارت امور خارجه از توسعه ارتباط مشهد با شهرهای آسیای میانه حمایت می کند.

به گزارش شهرداری مشهد سعید خطیب‌زاده شنبه شب در دیدار با شهردار مشهد افزود: یکی از اولویت‌های دولت و رییس جمهور، سیاست همسایگی است و در همین رابطه وزارت خارجه نیز اولویت خود را تقویت روابط با همسایگان قرار داده است و نقش استان‌ها و شهرهای مرزی از جمله خراسان‌ رضوی و شهر مشهد در تحقق این سیاست مهم است.

وی ادامه داد: در مجموع توسعه ارتباط شهرداری مشهد با شهرهایی مانند دوشنبه و تاشکند در چهارچوب دیپلماسی شهری خوب است و حرکت در این مسیر باید رو به‌جلو باشد.

شهردار مشهد نیز در این نشست گفت: آمادگی لازم در شهرداری مشهد برای توسعه دادن دیپلماسی شهری در کشورهای آسیای میانه وجود دارد.

سید عبدالله ارجائی افزود: میز مشترک ایران، افغانستان، عراق، تاجیکستان و چین در مشهد ایجاد شده و فعالیت‌های خوبی نیز در این چهارچوب انجام شده است.

وی اضافه کرد: در حاشیه سفر به تاجیکستان و شرکت در مجمع شهرداران آسیایی دیدارها و گفت‌وگوهایی با شهرداران تاشکند، دوشنبه، وزیر گردشگری و جمعی دیگر از مقامات حاضر در این مجمع انجام شد که پس از اطلاع از ظرفیت‌های مشهد برای توسعه روابط دو جانبه اعلام آمادگی کرده‌اند.

شهردار مشهد گفت: آمادگی داریم تا با همکاری وزارت خارجه فعالیت خود را در حوزه دیپلماسی شهری با شهرهای کشورهای همسایه به ویژه آسیای میانه گسترش دهیم.

ارجائی افزود: شهرداری مشهد از معدود شهرداری‌هایی است که معاونت اقتصادی دارد و سعی شده از این طریق بوروکراسی‌های موجود در مسیر سرمایه‌گذاری خارجی کاهش یابد و فرآیندهای سرمایه‌گذاری کوتاه شود.

دیدار با استاندار خراسان رضوی، دیدار با انجمن‌ استادان و دانشجویان خارج از کشور و حضور در جلسه اتحادیه دانشجویان مستقل از جمله برنامه‌های سفر یک روزه سخنگوی وزارت امور خارجه به مشهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha