۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۳۰
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84681653
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازار آجیل بجنورد هنوز نوروزی نشده است

۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۳۰
کد خبر: 84681653
بازار آجیل بجنورد هنوز نوروزی نشده است

بجنورد-ایرنا- رییس اتحادیه قنادان بجنورد گفت: بازار آجیل مرکز و شهرهای مختلف استان خراسان شمالی راکد است و هنوز نوروزی نشده است.

علی امیدی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آجیل از اقلامی است که خرید و تامین نوروزی آن در این استان یکی دو روز آخر سال انجام می شود و هنوز بازار این محصول گرم نشده است. 

وی افزود: قیمت اقلام مختلف آجیل در مرکز این استان نسبت به اوایل سال ۲ برابر افزایش یافته است.  

رییس اتحادیه قنادان بجنورد افزود: قیمت انواع آجیل نسبت به یک سال گذشته به صورت سرسام آور بالا رفته است، قیمت این محصول بر اساس عرضه و تقاضا است و نرخ مصوب برای آن تعیین نمی شود.

وی افزود: انواع آجیل و خشکبار به وفور در بازار وجود دارد اما افزایش قیمت ها سبب شده تا واحدهای صنفی فروش کمی داشته باشند البته بازار آجیل بجنورد و البته استان هنوز رنگ و بوی نوروزی به خود نگرفته است از این رو نمی توان گفت که میزان خرید نوروزی مردم افزایش یا کاهش دارد. 

رییس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان بجنورد درباره کیفیت آجیل های خراسان شمالی گفت: آجیل بازار این استان از مشهد و مه ولات تامین می شود و البته به پای کیفیت آجیل های تهران و رفسنجان نمی رسد با این وجود افزایش قیمت اقلام مختلف زیاد است.

بر اساس این گزارش قیمت هر کیلوگرم آجیل درجه یک در این استان ۳۸۰ هزار تومان است. قیمت پسته به ازای هر کیلوگرم هم از ۳۸۰ هزار تا ۴۱۵ هزار تومان متفاوت و هر کیلوگرم بادام ۴۰۰ هزار تومان، تخمه کدو حدود ۱۷۰ هزار و تخمه ژاپنی حدود ۲۵۰ هزار تومان است. 

اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان بجنورد ۱۰ عضو آجیل فروش دارد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha