۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۰۶
کد خبر: 84682002
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر ورزش: ورزش دانش آموزی قلب ورزش کشور است

۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۰۶
کد خبر: 84682002
معاون وزیر ورزش: ورزش دانش آموزی قلب ورزش کشور است

تهران- ایرنا- معاون وزیر ورزش بر ضرورت ارزان کردن و در دسترس بودن ورزش و همچنین اولویت ویژه قایل شدن برای ورزش دختران و مناطق محروم تاکید کرد و گفت: ورزش دانش آموزی قلب ورزش کشور است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا، سینا کلهر روز یکشنبه در مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون دانش آموزی اظهار داشت: ورزش دانش آموزی قلب نظام ورزش کشور است و اگر تحول در این بخش صورت گیرد آثار مثبت آن در کل ورزش نمایان می شود.

وی با بیان اینکه ورزش دانش آموزی بجای اینکه در پیشانی ورزش قرار بگیرد در حاشیه است و در اجرا شایسته دیده نمی شود، افزود: در حالی که ۸۵ میلیون نفر مخاطب ورزش همگانی هستند متاسفانه ما در فقر حرکتی هستیم.

کلهر خاطرنشان کرد: راهکار رفع این معضل، علاوه بر تغییر در سبک زندگی، تقویت ورزش دانش آموزی است تا خانواده ها هم به سمت ورزش و نشاط حرکت کنند. باید در کنار ارزان کردن و در دسترس بودن ورزش، اولویت ویژه برای ورزش دختران و ورزش مناطق محروم قایل شویم.

کلهر یادآور شد: هر سبک زندگی یک زیر ساخت دارد که باید رعایت شود همچنین فدراسیون دانش آموزی باید بداند که با نسلی سروکار دارد که آینده ساز است.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی همچنین در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران اعلام کرد: انتخابات فدراسیون دانش آموزی با ٢ تعویق امروز برگزار شد و امیدواریم که با رویکرد متفاوت بنیادین تحولات خوبی را شاهد باشیم.

وی افزود: ١٥ میلیون دانش آموز داریم که باید از این ظرفیت استفاده شود و تنوع ورزش را در این بخش افزایش داد زیرا فقر حرکتی و چاقی دانش آموزان یکی از مسایل کنونی جامعه است که باید راهبردی برای رفع این بی تحرکتی اتخاذ و در کنار آن باید به اعتبارات و رویدادها توجه جدی کرد.

کلهر درباره ارزان کردن ورزش هم توضیح داد: حدود ٦٤ هزار مکان ورزشی در کشور وجود دارد و وزارت ورزش حدود ٣٦ هزار اماکن دارد که می توان با استفاده از این ظرفیت ها دسترسی و ارزان بودن ورزش را فراهم کرد. اصلاح زیر ساخت ها و رعایت عدالت در حاشیه شهرها را نباید فراموش کرد و همچنین باید تحول جدی در ورزش همگانی ایجاد کرد و اعتبارات خوبی در این حوزه دیده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha