۱۳۹ اقامتگاه بوم‌گردی در خراسان رضوی میزبان زائران نوروزی

مشهد-ایرنا- معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: برای نوروز امسال تعداد ۱۳۹ واحد اقامتگاه بوم‌گردی در این استان میزبان مسافران و زائران نوروزی هستند.

یوسف بیدخوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  واحدهای اقامتگاه بوم گردی در نوروز امسال برای پذیرش و گنجایش بیش از چهار هزار و ۳۰۰ نفر شب اقامت در خراسان رضوی آمادگی کامل دارند.

وی بیان کرد: امسال با گشایش انجام شده در حوزه سفر  همگام با کاهش شیوع ویروس کرونا و گسترش واکسیناسیون،  شاهد استقبال خوب مسافران و زائران از سفر هستیم و این استان و مشهد به دلیل وجود بارگاه منور رضوی مورد توجه عاشقان این بارگاه در سفرهای نوروزی قرار دارد.

بید خوری ادامه داد: در این راستا علاوه بر رعایت پروتکلهای بهداشتی و کلیه اصول و موازین بهداشتی از جمله الزام تزریق واکسن برای مسافران و شاغلان تاسیسات گردشگری ،نظارت بر روند اقامت مسافران در کلیه واحدهای اقامتی از جمله اقامتگاههای بوم گردی با حساسیت و به صورت کامل انجام می شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اظهار کرد: خوشبختانه اقامتگاه‌های بوم گردی یکی از نقاط قوت گردشگری و معرفی ظرفیتها و جاذبه های بومی گردشگری خراسان رضوی است و در این زمینه تاکنون بسیار موفق و پررونق عمل شده است.

"اکوتوریسم" با معادل فارسی "بوم گردی" به معنای سفری مسوولانه است که بیش از هرچیز به حفظ ارزشهای زیست محیطی و معنوی منطقه مقصد گردشگر توجه دارد.

بر این اساس "بوم‌گرد" نیز به گردشگری گفته می‌شود که در جریان سفر به منطقه‌ای بکر و طبیعی کمترین اثر منفی را بر ویژگیهای اصیل طبیعی، فرهنگی، محیطی و اجتماعی منطقه مقصد گردشگری دارد.

"بوم گردی" به این ترتیب در تعامل مستقیم و بهینه با ساکنان بومی محل مورد نظر قرار گرفته و به همین خاطر تجربه‌ سفری خاص و فراموش‌نشدنی را برای گردشگر بوجود می‌آورد که بطور همزمان بر بهبود کیفیت زندگی مردم محلی نیز تاثیر مستقیم خواهد داشت.

"اکوتوریسم" از این منظر در چارچوب صنعت گردشگری روشی بلندمدت و پایدار برای کسب درآمد، بدون هرگونه تخریب و ایراد به منطقه مقصد است. 

خراسان رضوی با برخورداری از ۲ هزارو ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری رتبه نخست کشور را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha