مهارت‌آموزی حدود هشت هزار سرباز وظیفه در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- مدیر کل دفتر اشتغال و سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر هفت هزار و ۹۰۵ نفر از سربازان وظیفه در این استان دوره‌های مهارت‌آموزی را برای کسب اشتغال فرا گرفته‌اند.

مهدی تقوایی روز یکشنبه در نشست دبیرخانه قرارگاه مهارت‌آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه در محل استانداری خراسان رضوی  افزود: این سربازان وظیفه به میزان یک میلیون و ۲۳۹ هزار و ۴۰۷ نفر ساعت مهارت های مربوطه را فرا گرفته اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 25 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: از مجموع آموزش دیدگان مزبور، سه هزار و ۱۴۵ نفر در محیط واقعی کار و چهار هزار و ۷۷۰ نفر در کارگاههای آموزشی مهارتهای لازم را فراگرفته اند.

وی بیان کرد: به استناد ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح و نامه وزارت کشور، تشکیل دبیرخانه کارگروه مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه با مسوولیت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری به معاونت‌های وظیفه عمومی استانها واگذار شد که این معاونت با توجه به اهمیت جایگاه مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه سریعا نسبت به تشکیل دبیرخانه مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه اقدام کرده است.

تقوایی اظهار داشت: با توجه به اینکه دبیرخانه مزبور، مسوولیت هماهنگی و تشکیل جلسات کارگروه هماهنگی بین اعضا شامل نیروهای مسلح و ادارات دولتی، پیگیری مصوبات، تهیه گزارش و اجرای مصوبات را برعهده دارد، تاکنون موفق به برگزاری ۱۱ جلسه کاری با حضور کلیه ادارات دولتی و اعضای نیروهای مسلح شده که این جلسات ۱۲۰ مصوبه در پی داشته است.

مدیر کل دفتر اشتغال و سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی با ااشاره به پیشنهادات دبیرخانه قرارگاه مهارت آموزی در خصوص ارتقای فرآیند مهارت آموزی و اشتغالزایی و تشویق کارکنان به شرکت در این دوره ها، گفت: هماهنگی با شهرکهای صنعتی و اصناف در قالب برگزاری تورهای صنعتی و تولیدی و توسعه ارتباط آموزش با عمل از مواردی است که در این زمینه اثربخشی دارد.

تقوایی در این نشست نظارت بر تسهیلات پرداختی اشتغالزایی ویژه سربازان منقضی خدمت، تفویض اختیار به شهرستان ها و ارسال پرونده های متقاضیان تسهیلات به مرکز خراسان رضوی را نیز مورد تاکید قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha