کشف ۲ هزار و۴۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق درشرق تهران/ آمادگی پلیس در نوروز

تهران - ایرنا - فرمانده انتظامی شرق استان تهران باتاکید بر آمادگی کامل پلیس در ایام نوروزی گفت: از ابتدای امسال ، ۲ هزار و ۴۳۰ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال کالای قاچاق در شرق استان تهران کشف شد.

به گزارش ایرنا، سردار کیومرث عزیزی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون در راستای مبارزه با پدیده شوم قاچاق، ۲ هزار و ۴۳۰ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال کالای قاچاق در شرق استان تهران کشف شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش یافته است.
وی گفت : امسال ۷۹۳ پرونده قاچاق در شرق استان تهران کشف شده که نسبت به تعداد ۵۰۰ پرونده سال قبل، ۴۴ درصد افزایش یافته است.

عزیزی اظهار داشت: تعداد خودروهای توقیف شده حامل کالاهای قاچاق در سال جاری ۴۲ دستگاه است که این تعداد نسبت به سال قبل ۲۸ درصد کاهش یافته است که با توجه به افزایش میزان کالای قاچاق، کاهش تعداد خودرو نشان می‌دهد که حجم کالا در خودروها افزایش یافته است.

در چهارشنبه آخر سال امنیت و سلامتی مردم مدنظر پلیس

سردار عزیزی گفت: پلیس همانند سال گذشته آماده است تا چهارشنبه سوری آخر سال بدون هیچ مشکلی انجام شود، در سال گذشته مردم به‌خاطر عدم مسافرت به دلیل بیماری کرونا به مسافرت نرفتند اما امسال کسانی که واکسن زده باشند می توانند به مسافرت بروند و پلیس هم همواره در راستای امنیت در کنار مردم خواهد بود.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران افزود: از شهروندان می‌خواهم در چهارشنبه آخر سال امنیت و سلامتی مردم را مدنظر قرار داده و حتما مواظب افراد سالخورده و کودکان خودشان باشند، در روشن کردن آتش امنیت را بسیار رعایت کنید تا حوادث تلخی به بار نیاید، از مردم و شهروندان می خواهیم که به توصیه های پلیسی توجه و دقت کنند تا حوادث ناخوشایند به وجود نیایید.

خودروهای تا سقف ۳ میلیون جریمه، توفیف نخواهد شد

وی بیان کرد: خودروهایی که تا سقف ۳ میلیون جریمه داشته باشد توفیف نخواهد شد، اما از شهروندانی که توان مالی دارند می خواهیم جرایم را پرداخت کنند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: در یکسال گذشته ۶۷ هزار و ۱۵۷ مورد گواهینامه در پلیس شرق استان تهران صادر شده که ۳ هزار و ۵۹۰ نفر پلیس همیار و ۶ هزار و ۱۵۷ نفر پلیس یار بوده است.

۲۵ هزار و ۹۰۰ فقره سرقت در شرق استان تهران

وی ادامه داد: در حوزه پیشگیری جرائم، طی سال جاری ۲۵ هزار و ۹۰۰ فقره سرقت در شرق استان تهران رخ داده که نسبت به ۲۶ هزار مورد سرقت سال قبل، ۱۰ درصد وقوع در سطح منطقه افزایش یافته است.

وی گفت: طی این مدت، ۲۰ هزار و ۹۷۹ مورد سرقت به میزان ۸۱ درصد وقوع، در سطح شهرستان‌های شرق استان تهران کشف شده است.

سردار عزیزی میزان سرقت رخ داده در شهرستان‌های شرق استان تهران را شامل ورامین ۵ هزار و ۸۷۶ مورد با ۴ درصد کاهش، پاکدشت ۵ هزار و ۶۰۵ مورد با ۲ درصد افزایش، پیشوا یک هزار و ۶۲۶ مورد با ۷ درصد افزایش، قرچک ۳ هزار و ۷۲۰ مورد با ۱۰ درصد کاهش، پردیس ۴ هزار و ۶۶ مورد با ۲ درصد افزایش، دماوند ۴ هزار و ۵۷۴ مورد با ۴ درصد افزایش و فیروزکوه با ۳ هزار و ۷۲۰ مورد سرقت با ۱۰ درصد کاهش اعلام کرد.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران با اشاره به کاهش ۲۳ درصد میزان سرقت دام در شرق استان تهران گفت: در حوزه شرق استان تهران که از واحدهای متعدد دامپروری برخوردار است امسال ۱۶۹ فقره سرقت دام رخ داده که نسبت به تعداد ۲۳۰ فقره سال قبل شاهد کاهش ۲۳ درصدی می‌باشیم.

آمادگی کامل پلیس در ایام نوروزی

وی با اشاره به آمادگی کامل پلیس در ایام نوروزی گفت: پلیس با آماده باش کلیه نیروها و استقرار ۱۳ ایستگاه در مناطق مختلف شهرستان‌های هفت‌گانه شرق، تلاش دارد تا امنیت کامل در حوزه شهر، روستا و محورهای مواصلاتی ایجاد کند.

عزیزی تصریح کرد: پلیس راهور از ۲۵ اسفند و تا ۱۵ فروردین در آماده باش کامل قرار دارند، مردم در مسافرت برنامه ریزی داشته باشند و پیام های پلیسی را رصد کنند تا گرفتار نشوند، به پیش بینی های هواشناسی هم اهتمام داشته باشند و در خودروها وسایل ایمنی را به همراه داشته باشند.

سردار عزیزی تصریح کرد: از دستگاه قضایی درخواست داریم که مرخصی سارقان سابقه‌دار را به پس از تعطیلات نوروز موکول کنند تا از میزان سرقت در این ایام کاسته شود.

فرماندهی انتظامی شرق استان تهران تأمین امنیت هفت شهرستان ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، پردیس، دماوند و فیروزکوه را بر عهده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha