نخبه‌پروری و کشف استعدادهای قرآنی از اولویت‌های وزارت فرهنگ است

بوشهر - ایرنا - مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت (ع) وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نخبه‌پروری و کشف استعدادهای قرآنی از اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد است که این مهم در قالب برنامه‌‎های هفته قرآنی برگزار می‏‎شود.

 به گزارش ایرنا، حامد منیری یکشنبه‌شب در آیین اختتامیه برنامه‌‎های هفته قرآنی استان بوشهر، افزود: توسعه محافل قرآنی و فعالیت‌های قرآنی با حضور فعالان این عرصه از دیگر رویکردهای محوری در برگزاری برنامه‌های هفته قرآنی است.

وی بیان کرد: در استان بوشهر نیز هفته قرآنی این استان ذیل برنامه‌های بوشهر نخستین پایتخت قرآنی ایران برگزار شد.

مدیر کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جشنواره‌های قرآنی تبیین نیز تاکنون در سه استان کشور آغاز شده، تاکید کرد: برنامه‌ریزی شده تا این مهم در سایر استان‌ها از جمله بوشهر نیز با قوت پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: استان بوشهر امسال نخستین پایتخت قرآنی ایران بود که برنامه‌‎های فاخر و ارزشمندی را در این راستا برگزار کرد.

منیری ادامه داد: از همه کسانی که در این عرصه نقش آفرینی داشتند کمال قدردانی و تشکر را داریم چراکه در طول این یکسال تلاش‌‎های زیادی را متحمل شدند.

وی یادآور شد: انتظار است این همکاری و همدلی در برگزاری برنامه‌‎های قرآن تداوم داشته باشد تا همگان از سفره قرآن و عترت بهره لازم را ببرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: برنامه‌‏های هفته قرآنی بوشهر امسال با نواختن زنگ قرآن در مدرسه شهید مطهری آغاز و با غبارروبی و عطرافشانی آرامگاه علامه معتقد اهرمی به عنوان کاتب قرآن رمزدار ادامه پیدا کرد.

عبدالرحیم افروغ افزود: نخستین همایش روستاهای فعال قرآنی استان بوشهر برگزار شد که در این همایش از شهرستان‎‌های ۱۰گانه استان هر کدام سه روستای برتر قرآنی‌ آنها معرفی شد تا دایره فعالیت‌های قرآنی بیش از پیش توسعه یابد.

وی ادامه داد: در هفته قرآنی بوشهر همچنین نخستین دوره آموزش سبک زندگی قرآنی و نهج البلاغه توسط مرکز پژوهش سازمان برنامه و بودجه برای بیش از ۱۵ هزار کارمند دولت طراحی شد که در مرحله نخست آن یک‌هزار و ۵۰۰ نفر شرکت کردند.

افروغ افزود: در این هفته همچنین برپایی همایش تجلیل از کودکان قرآنی برای بیش از ۴۴ شهر و روستای استان، برگزاری جشنواره قرآنی در روستاها در بخش حفظ و مهارت و انتخاب کتاب سال از دیگر برنامه‌های استان بوشهر در هفته قرآنی بود.

وی عنوان کرد: برگزاری جشنواره فیلم قرآنی (که با ارسال ۱۵۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد)، برگزاری مسابقات قرآنی ویژه اتباع خارجی و برگزاری جشنواره قرآنی روشندلان استان از دیگر برنامه‌هایی بود که با هدف بزرگداشت هفته قرآنی استان بوشهر انجام شد.

در حاشیه این آیین از فعالان برنامه‌های قرآنی استان بوشهر با اهداء لوح تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha