ظرفیت جوجه‌ریزی در آذربایجان‌شرقی به پنج میلیون قطعه افزایش یافت

تبریز - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: میزان ظرفیت جوجه‌ریزی در این استان از سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه به پنج میلیون قطعه رسید.

به گزارش ایرنا، اکبر فتحی روز دوشنبه در یک گفت و گوی خبری با بیان اینکه با این میزان افزایش، ضریب اطمینان استان برای تامین نیاز گوشت مرغ فراهم  می شود، افزود: آذربایجان شرقی در چهار ماه اخیر از جمله استان هایی بود که در زمینه تولید گوشت مرغ با مشکل مواجه بود و تولید، کفاف مصرف را نمی داد.

وی اظهار داشت: در زمان کنونی در زمینه تخم مرغ و گوشت قرمز، مازاد بر نیاز مصرف در استان تولید می شود و مشکلی در این حوزه ها وجود ندارد؛ عمده مشکل استان کالاهای وارداتی بود که آن هم از سوی وزارت جهاد کشاورزی حل شده و تلاش می شود این کالاها در مناطق محروم جامعه توزیع شود.  

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: مصوبه ای از ستاد تنظیم بازار وجود دارد که این اقلام برای توزیع در بین مردم بیشتر در اختیار فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی قرار می گیرد و در صورت صدور مجوز این اقلام در اختیار کاسبان امین نیز قرار گیرد تا در مناطق محروم توزیع شود.

فتحی، ادامه داد: گشت و نظارت بر نانوایان استان نیز از دی ماه شروع شده و تاکنون یک هزار و ۶۴۵ مورد گشت و بازرسی از آن ها انجام شده و ۲۵۸ مورد برای نانوایان متخلف پرونده به ارزش چهار میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال تشکیل شده است.

وی یادآوری کرد: در این مدت هفت هزار و ۷۴ مورد گشت و بازرسی نیز از سایر اقلام کشاورزی انجام شده که ۹۶۵ مورد گشت مشترک با سایر نهادها بوده و ۴۶۵ فقره پرونده تخلف به ارزش ۴۶ میلیارد ریال تشکیل شده است.   

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: عمده تلاش جهاد کشاورزی برای کاهش قیمت کالا در بازار، عرضه بیشتر کالا بوده و هم اکنون کالاهای اساسی مانند برنج، روغن و شکر وارداتی برای ایام نوروز به حد کافی تامین شده است، ضمن اینکه از ظرفیت اصناف برای توزیع این اقلام استفاده می شود.

فتحی، افزود: ۸۰ نفر از نیروهای سازمان جهاد کشاورزی و بسیج مستضعفان با دریافت آموزش های لازم در حوزه نظارت بر بازار، در این زمینه در سطح بازار فعالیت می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha