۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۳۲
کد خبرنگار: 807
کد خبر: 84683347
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

غرفه نوروزی و فرهنگی ایران، گل سرسبد جشنواره بین المللی بهار در پاکستان

تهران-ایرنا- جشنواره بین المللی فرهنگ و بهار به میزبانی دانشگاه نومل پاکستان با حضور کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در «اسلام‌آباد» گشایش یافت که غرفه "نوروز و تمدن ایرانی" مورد استقبال پرشور شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی دو روزه فرهنگی در آستانه بهار و جشن باستانی نوروز امروز با حضور ژنرال «محمد جعفر» رئیس دانشگاه ملی زبان‌های نوین (NUML)، دیپلمات‌های خارجی از جمله «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران، «حمانه کریمی‌کیا» مسوول دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای سفارت کشورمان در اسلام‌آباد، رئیس بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه نومل، شخصیت‌های علمی؛ اساتید و دانشجویان دانشگاه مذکور برگزار شد.

این مراسم با بازدید ریاست دانشگاه نومل و مهمانان خارجی از غرفه‌های حاضر از جمله غرفه نوروز و تمدن ایرانی آغاز شد و سپس چندین برنامه شاد و موسیقی سنتی به اجرا در آمد.
 
خزاعی، رایزن فرهنگی ایران در پاکستان با استقبال از ریاست دانشگاه نومل و دیگر مهمانان خارجی در غرفه کشورمان آنان را در جریان تمدن، آداب و رسوم ایران به ویژه جشن باستانی نوروز قرار داد.
 

غرفه نوروزی و فرهنگی ایران، گل سرسبد جشنواره بین المللی بهار در پاکستان


 

جمع گسترده‌ای از دانشجویان پاکستانی و خارجی از کشورهای مختلف، اساتید و علاقه‌مندان به تمدن ایران استقبال خوبی از غرفه نوروزی با ویژگی‌های فرهنگ بومی و ملی، جاذبه‌های گردشگری، معرفی غذا و سوغات ایرانی بعمل آوردند.

در غرفه نوروزی کشورمان که به همت رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد به مدت ۲ روز برپا شده است، همچنین تصاویری از جشن‌های مردمی در ایام نوروز به همراه صنایع دستی به نمایش در آمد.

در حاشیه مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی فرهنگ چندین گروه هنری از کشورهای مختلف برنامه‌های فرهنگی و سنتی را به اجرا گذاشتند.

 

غرفه نوروزی و فرهنگی ایران، گل سرسبد جشنواره بین المللی بهار در پاکستان


 
احسان خزاعی رایزن فرهنگی سفارت ایران در پاکستان در این مراسم گفت: در آستانه فصل بهار و  عید نوروز این رویداد باستانی و میراث مشترک را به مردم کشورهای حوزه نوروز به ویژه دو کشور دوست و برادر ایران و پاکستان همچنین تمامی فارسی زبان‌ها در جهان تبریک می‌گوییم.

وی افزود: کشورهای منطقه از جمله کشورهای فارسی زبان جشن‌های نوروزی را با ذوق و شوق خاصی برگزار می‌کنند.

خزاعی با بیان جزییاتی از نحوه برگزاری جشن‌های نوروزی در پاکستان افزود: رایزنی فرهنگی کشورمان در اسلام‌آباد با همکاری برخی از فرهنگیان و گروه‌های ادبی جشن‌ها و مراسم‌های ویژه‌ای را در ایام عید نوروز برگزار خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه جشن بهاری و عید نوروز یک عنصر مشترک میان کشورهای ایران، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، ترکیه و برخی کشورهای دیگر است، افزود: نمایش آداب و فرهنگ ایرانی در پاکستان و کشورهایی که با زبان فارسی آشنایی دارند با استقبال پر شوری از سوی دانشجویان و مردم مسلمان این کشورها همراه می‌باشد.


 

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha