۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۳۶
کد خبر: 84683509
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حافظان قرآن از سرمایه‌های بزرگ کشور هستند

۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۳۶
کد خبر: 84683509
حافظان قرآن از سرمایه‌های بزرگ کشور هستند

تهران- ایرنا- رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: جامعه حافظان قرآن امروز به عنوان یک سرمایه بزرگ و جدی هنوز نتوانسته اند ظهور و بروز فرهنگی و اجتماعی خود را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا حجت الاسلام علی اصغر سهرابی روز دوشنبه در اولین گردهمایی حافظان قرآن کریم دارای مدرک تخصصی در سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: یکی از آرزوهای من این بود که چگونه می توان حافظان را پای ترویج معارف قرآنی آورد. طبیعی است که حافظان و قاریان در کنار فن قرائت و حفظ، معارف قرآنی را به شاگردان خود انتقال می دهند ولی شاید به عموم مردم چنین نگاهی نداشته باشند. 

وی افزود: ما باید فرصت هایی را فراهم کنیم که جامعه قرآنی هویت تبیینی داشته باشند و همانگونه که یک طلبه بیشترین وقت خود را به ترویج معارف دینی می پردازد حافظان نیز اینگونه باشند و ما می توانیم چنین فرصت هایی را فراهم کنیم.

سهرابی از حافظان قرآن خواست تا در کنار نورانیت خود برای دیگران نیز نورانیت و هدایت را به ارمغان بیاورند و تاکید کرد: هر یک از شما حافظان قرآن از سرمایه های جهاد تبیین هستید. جهاد بزرگ روزگار ما جهاد تبیینی است و هر کدام وظیفه دارید این روشنایی را برای اطرافیان خود داشته باشید.

اولین گردهمایی حافظان قرآن کریم استان تهران همزمان با ایام ولادت امام زمان (عج) ویژه حافظان دارای مدرک تخصصی حفظ قرآن که در سه سال اخیر موفق به اتمام دوره و اخذ مدرک شده اند، در سالن همایش‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

در این مراسم ۷۴ حافظ قرآن کریم، مدرک تخصصی حفظ را دریافت کردند و در دو کارگاه آموزشی و تخصصی کریم با تجربیات اساتیدی همچون محمدمهدی بحرالعلوم و محمدرضا پورزرگری آشنا شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha