مسئولان فارس رحلت آیت الله علوی گرگانی را تسلیت گفتند
آیت الله علوی گرگانی

شیراز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز و استاندار فارس در پیام‌هایی، ارتحال آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی ازمراجع شیعه را تسلیت گفتند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در پیام تسلیتی که پنجشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، تصریح کرد: استماع خبر ناگوار ارتحال مجتهد عالیقدر و مجاهد فی سبیل الله حضرت آیت الله العظمی آقای حاج سید محمد علی علوی گرگانی اعلی الله مقامه الشریف ، موجب تأسف و تألم خاطر شد.
آیت الله لطف الله دژکام افزود:‌ طنین روشنگری های این رهرو امام و امین و یاور رهبری در برهه های مختلف انقلاب اسلامی بالاخص در جریان فتنه های گوناگونی که علیه ایران اسلامی ساطع گردیده هنوز در گوش زمان فریاد می زند.
در بخش دیگری از این پیام تسلیت آمده است: ضمن عرض تسلیت این ضایعه مولمه به حضرت ولی الله الاعظم روحی لمقدمه الفداء ، رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی ، مراجع عظام تقلید ، علماء اعلام ، حوزه های علمیه و عموم مردم شریف ، بالاخص خانواده محترم آن به حق پیوسته ، غفران و رحمت الهی را برای ایشان از درگاه حضرت حق تعالی مسألت می نمایم . انشاء الله در جوار باریتعالی و در کنار امام راحل (ره) ، شهداء و صالحین مشمول الطاف خاصّه خداوند ، قرار گرفته باشند.

پیام تسلیت استاندار فارس
محمدهادی ایمانیه استاندار فارس با تسلیت درگذشت این مرجع تقلید شیعیان در پیام تسلیتی نوشت:‌ خدمات فراوان آیت الله حاج سید محمدعلی علوی‌گرگانی به اسلام و انقلاب مردم ایران برای جامعه ایران اسلامی ارزشمند و اثر گذار بوده و همواره پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند.
در این پیام آمده است: رحلت عالم ربّانی آیت الله حاج سید محمدعلی علوی‌گرگانی رضوان‌الله‌علیه موجب ایجاد موجی از اندوه در دلهای دوستداران و ارادتمندان ایشان شد. این ضایعه را به همه‌ شاگردان و علاقه مندان و مقلدان ایشان که محبت ویژه به این مرجع بزرگوار داشتند ، و به خاندان گرامی و فرزندان مکرّم ایشان تسلیت عرض می نمایم.

آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید روز سه‌شنبه ۲۴ اسفند ماه دارفانی را وداع گفت.
گفتنی است آیت‌الله علوی گرگانی روز جمعه به دلیل بیماری، در بخش ویژه بیمارستانی در شهر قم بستری شده بود.
به گزارش ایرنا، آیت‌اللَّه العظمی علوی، در خجسته ایّام ولادت با سعادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) در سال ۱۳۵۹ق (خرداد ۱۳۱۸ ش) در نجف اشرف، در بیت فضیلت و تقوا زاده شد.
این مرجع تقلید از شاگردان آیت‌الله بروجردی، امام خمینی(ره)، آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله اراکی است. علوی گرگانی دارای تألیفات مختلفی است که توسط مرکز کامپیوتری علوم اسلامی، گردآوری و منتشر شده است.
ساخت مسجد و درمانگاه در گرگان و تأسیس صندوق قرض‌الحسنه در تهران از جمله اقدامات وی در حوزه عمرانی و اجتماعی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha