۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۰۷
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84684435
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲ هزار دستگاه کنتور هوشمند برق در کردستان نصب شد

سنندج- ایرنا- معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق کردستان گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۳۰۰ دستگاه کنتور هوشمند برق در استان نصب شده که بیش از ۲ هزار مورد آن مربوط به امسال است.

هیوا خرم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیشترین کنتور هوشمند نصب شده با یک هزار و ۸۳۳ دستگاه در شهرستان قروه بوده است، اظهار داشت: کمترین کنتور نصب شده با ۱۸۶ دستگاه مربوط به شهرستان سروآباد است.

وی به جایگزینی کنتورهای هوشمند به جای کنتورهای قدیمی اشاره و اضافه کرد: اطلاعاتی از قبیل مصرف برق، میزان ولتاژ، جریان و ضریب توان در کنتورهای هوشمند ثبت می شود.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق کردستان افزود: سهمیه تعیین‌ شده برای استان کردستان نصب ۸۵ هزار کنتور هوشمند بوده که مقرر شده است تا قبل از شروع پیک آینده(خرداد۱۴۰۱) این حجم از اندازه گیری هوشمند برای مشترکان استان نصب شود.

خرم با اشاره به اینکه نصب کنتورهای هوشمند یکی از راهکارهای موثر در اصلاح رفتار مشترکان پرمصرف و کنترل بار شبکه برق است، گفت: نصب کنتورهای هوشمند موجب افزایش پایداری شبکه توزیع برق، کاهش تعداد و مدت زمان خاموشی های برق در استان و به تبع آن در کشور نیز می‌شود.

وی امکان برقراری ارتباط دوسویه بین شرکت و مصرف‌کنندگان، جمع‌آوری، پردازش و ارسال اطلاعات انرژی به شرکت را از مزیت‌های استفاده از کنتورهای هوشمند عنوان کرد و افزود: آگاهی این شرکت از مقدار انرژی مصرف‌شده در ساعات پرباری و کم باری، آگاهی مصرف‌کنندگان از مقدار مصرف ساعتی و روزانه همچنین امکان تشخیص سرقت برق از کنتور از دیگر قابلیت ها و مزیت‌های کنتورهای هوشمند است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق کردستان اظهار داشت: در حال حاضر تنها ۲ درصد مشترکان در سطح استان بیش از ۲ برابر الگوی مصرف، انرژی برق مصرف می کنند که بدون شک با اجرا و تداوم این طرح در استان مصرف این دست از مشترکان نیز مدیریت خواهد شد.

در حال حاضر بیش از ۷۰۷ هزار مشترک کردستانی از انرژی برق بهره‌مند و ۱۰۰ درصد مناطق شهری و تمام روستاهای بالای پنج خانوار استان از برق برخوردار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha