۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۰۲
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84684448
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اتوبوس سیار واکسیناسیون کرونا در گنبدکاووس فعال شد

گنبدکاووس- ایرنا- رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس گفت: اتوبوس سیار برای تزریق واکسن کرونا به مردم ساکن در مناطق محروم و حاشیه شهر گنبد از امروز سه شنبه فعالیت خود را با استقرار در محله چای بویین آغاز کرد.

عبدالرحیم پالیده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این آمبولانس که با همکاری فرمانداری آماده شد با هدف افزایش پوشش واکسیناسیون کرونا به ویژه نوبت سوم و سهولت دسترسی شهروندان ساکن در مناطق حاشیه‌ای به مدت یک ماه در سطح شهر گنبدکاووس فعال خواهد بود.

وی افزود: طبق بررسی میدانی ساکنان این مناطق به‌ویژه افراد مسن به دلیل شرایط جسمی و آسیب پذیر بودن قادر به حضور در مراکز پیش بینی شده از جمله سالن حجاب برای تزریق واکسن کرونا نیستند.

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس ادامه داد: این مساله باعث شده استقبال کمتری از واکسیناسیون کرونا به ویژه نوبت سوم توسط ساکنان این مناطق شود.

پالیده ابراز امیدواری کرد: با فعال سازی اتوبوس سیار واکسیناسیون که هر روز در یکی از مناطق محروم و حاشیه شهر از جمله محله‌های چای بویین، سیدآباد، بدلجه، خالدنبی، یوسف آباد و خواجه عبدالله انصاری مستقر می‌شود، آمار واکسیناسیون در شهرستان افزایش یابد.  

وی خاطرنشان کرد: همزمان با اتوبوس سیار واکسیناسیون، خودروی دیگری با بلندگو در آن منطقه اقدام به اطلاع رسانی مردم برای تزریق واکسن کرونا خواهد کرد.

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس افزود: در صورت نتیجه بخش بودن فعالیت اتوبوس سیار در مناطق محروم و حاشیه‌ای شهر در مرحله بعدی این طرح در روستاهای شهرستان اجرا خواهد شد.

پالیده اظهارداشت: از مجموع ۱۱۶ هزار و ۸۳۱ نفر جمعیت شهری بالای ۱۲ سال گنبدکاووس تاکنون ۹۵ درصد نوبت اول، ۸۷ درصد نوبت دوم و ۳۸.۷ درصد نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

وی ادامه داد: همچنین این آمار در جمعیت ۱۵۲ هزار و ۱۳۰ نفری ساکن مناطق روستایی شهرستان در نوبت اول ۸۲.۱ درصد، نوبت دوم ۷۰.۴ درصد و نوبت سوم ۲۱.۸ است.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha