۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۵۰
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84716211
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعداد مبتلایان روزانه کرونا در گنبد به ۴۴ نفر کاهش یافت

گنبدکاووس - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس گفت: در نتیجه عمل به شیوه‌نامه‌ها و استقبال مردم از تزریق واکسن کرونا، تعداد مبتلایان روزانه به این ویروس از ۵۰۰ نفر در موج پنجم به ۴۴ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد بدیعی روز پنجشنبه در جمع مدیران مدارس ابتدایی گنبدکاووس افزود: بالاترین میزان بستری بیماران کرونایی در این شهرستان مربوط به پیک پنجم بیماری بود که آمار روزانه بیماران بستری کرونایی به ۵۰۰ نفر نیز رسید ضمن اینکه به همین تعداد بیمار سرپایی داشتیم که از مراکز ما خدمات واکسن یا دارو دریافت می‌کردند.

وی بیان کرد: از آغاز شیوع و همه گیری ویروس کرونا تاکنون افزون بر ۱۵ هزار بیمار مبتلا به این ویروس طی ۶ موج یا پیک آن در مراکز درمانی این شهرستان مرزی بستری شدند.

وی آمار مبتلایان در پیک ۶ کرونا در گنبدکاووس را نسبت به پیک پنجم آن کاهشی دانست و اضافه کرد: ایمنی ایجاد شده به سبب انجام واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط گروه‌های مختلف مردم علت سیر نزولی مبتلایان به کرونا در این شهرستان و دیگر نقاط کشور است. 

دکتر بدیعی ادامه داد: اکنون از ۲۷۰ هزار نفر جمعیت بالای ۱۲ سال مناطق شهری و روستایی گنبدکاووس ۹۵.۵ درصد نوبت اول و ۸۷.۹ درصد نوبت دوم واکسن کرونا و از جمعیت ۱۵۲ هزار و ۱۳۰ نفری ساکن مناطق روستایی هم ۸۲.۴ درصد نوبت اول و ۷۰.۹ درصد نوبت دوم را تزریق کردند.

وی تزریق نوبت سوم واکسن کرونا برای جمعیت بالای ۱۸ سال در گنبدکاووس را به ترتیب در مناطق شهری و روستایی ۴۲.۳ و ۲۳.۶ درصد اعلام کرد و گفت:‌ این شهرستان ۵۶ هزار و ۲۳۷ نفر جمعیت پنج تا ۱۱ سال دارد که تاکنون ۱۴.۹ درصد آنان نوبت اول و ۴.۴ درصد هم نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس با مهم دانستن تزریق واکسن کرونا در گروه سنی پنج تا ۱۱ سال بیان داشت: این گروه سنی ممکن است علائم بیماری کرونا خفیف تری داشته باشند اما قدرت انتقال ویروس به گروه‌های سنی بزرگسالان بیشتری دارند بنابراین واکسیناسیون این گروه سنی با توجه به در پیش بودن فصل گرما و احتمال شیوع سویه جدید ویروس کوید ۱۹ ضروری است.

بدیعی از مدیران و معلمان مدارس ابتدایی گنبدکاووس خواست نسبت به اطلاع رسانی و تشویق دانش آموزان خود و خانواده‌هایشان برای تزریق واکسن کرونا بالاخص در مناطق روستایی که درصد کمتری از واجدین شرایط واکسن دریافت کردند و شیوه نامه‌های بهداشتی در این مناطق کمتر رعایت می‌شود، تلاش نمایند.

فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این نشست بامهم دانستن مساله واکسیناسیون کرونا توسط همه افراد واجد شرایط جامعه به منظور افزایش ضریب ایمنی افراد و جامعه نسبت به این ویروس گفت: نیاز امروز جامعه ما مقابله صحیح و جدی با این بیماری است که لازمه آن تزریق هر سه نوبت واکسن کرونا توسط واجدین شرایط و رعایت کامل اصول و دستورالعمل‌های بهداشتی است.

مهدی دهرویه افزود: مدیران مدارس نباید دریافت و ابلاغ کننده دستورالعمل‌های اداری به معلمان و دانش آموزان باشند بلکه باید با مدیریت جامع و خلاقیت فراگیر و اثرگذار خویش و با استفاده از همه ظرفیت‌های مدرسه بویژه معلمان و دانش آموزان در راستای ارتقای سلامت عمومی جامعه گام بردارند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد اختلاف بین اقوام و مذاهب ساکن در جمهوری اسلامی و تهاجم فرهنگی آنها اضافه کرد: نظارت بر فضای مجازی و ارائه راهکارهای عملی برای کاهش آسیب پذیری نسل کودک و نوجوان از شبیخون فرهنگی دشمنان یک نیاز ضروری است که قشر معلمان باید دراین زمینه به دانش اموزان و خانواده‌ها آگاهی بخشی کنند.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این نشست از تحصیل افزون بر ۴۸ هزار دانش آموز این شهرستان در مقطع ابتدایی خبر داد و گفت: این دانش آموزان با اولیای خود جمعیت تقریبی ۱۵۰ هزار نفری تشکیل می‌دهند که اطلاع رسانی حوزه‌های مختلف از جمله تزریق واکسن کرونا و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از طریق آنها بسیار موثر خواهد بود.

کمال الدین نظرنژاد افزود: درسال تحصیلی جاری و برای انتخاب معلمان نمونه، سهمیه کل آموزش و پرورش گلستان ۹۱ نفر بود که گنبدکاووس به تنهایی ۵۷ معلم نمونه معادل ۶۲ درصد را به خود اختصاص داد و ۱۳ شهرستان دیگر استان در مجموع ۳۸ درصد معلمان نمونه را دارند.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت، دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است و آموزش و پرورش آن ۸۷ هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha