۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۲۰
کد خبرنگار: 2188
کد خبر: 84684996
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بودجه شهرداری نیشابور برای سال آینده ۴۸۴ میلیارد تومان است

مشهد- ایرنا- سخنگوی شورای شهر نیشابور گفت: بودجه سال آینده شهرداری نیشابور ۴۸۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که افزایش ۵۰ درصد حقوق و مزایا در این بودجه تاثیر زیادی داشته است.

 احمد همت آبادی روز سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در این راستا ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه غیرنقدی هم در شهرداری نیشابور برای حوزه های سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده است‌.

وی بیان کرد: بودجه ۱۴۰۰ مصوب شورای قبلی بیش از  ۳۳۸ میلیارد تومان بود که بودجه غیر نقدی نیز رقم ۱۴۰ میلیارد تومان بوده است.
همت‌آبادی گفت: طی مدتی که از آغاز به کار شورای ششم شهر نیشابور می‌گذرد، ۲۱ جلسه رسمی علنی برگزار شده است که در مجموع ۸۰ مصوبه داشته و از این تعداد ۵۷ مورد لوایحی بوده که از شهرداری ارائه شده و ۴ طرح و ۱۹ مورد نیز در حوزه تملکات و بازگشایی‌ها شکل گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: محورهای اصلی شورای ششم مدیریت حمل‌ونقل عمومی، مدیریت مناسب پسماندها، ارتقای خدمات شهری، توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی با رویکرد شهر هوشمند، ارتقای تاب‌آوری شهر در برابر حوادث، بسترسازی زیست بوم کارآفرینی، فناوری و توسعه کسب و کار، افزایش خوداتکایی و درآمدهای پایدار با اولویت‌دهی به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، اولویت بخشی و محرومیت‌زدایی از محله‌های کم‌برخوردار است.

سخنگوی شورای شهر نیشابور افزود: در شورای ششم شهر نیشابور برای نخستین بار در بودجه ۱۴۰۱ بودجه محلات به تصویب رسید و همچنین توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مورد تاکید است که بدین منظور  بودجه سازمان فرهنگی نسبت به سال‌های گذشته حداقل ۲ برابر شده است.
همت آبادی  اظهار کرد: حمل و نقل عمومی یکی از حوزه‌های اساسی مدیریت شهری است  که در سطح شهر نیشابور ۱۶۵ دستگاه اتوبوس یک‌ هزار و ۲۶۸ دستگاه تاکسی وجود دارد، این در حالی است که ۹۰ درصد اتوبوس‌ها و ۷۰درصد تاکسی‌ها بالای ۱۰سال عمر داشته و فرسوده هستند و در این زمینه با بحران جدید مواجه هستیم.
وی افزود: در این مدت ۱۵ دستگاه اتوبوس بخش خصوص در نیشابور با اعتبار ۲ میلیارد تومان و ۱۲ دستگاه اتوبوس گازسوز بازسازی و تعمیر شده است.
همت‌آبادی اختصاص پنج میلیارد تومان در طرح زیرگذر "عمار یاسر" با هدف توجه به مناطق محروم، اختصاص ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیارد تومان برای کنار گذر کمپ زائر، آسفالت ۱۵۰ کوچه در مناطق محروم شهری، عملیات احداث مجتمع تجاری پذیرایی و مجتمع ورزشی در کنار کمپ زائر ، اختصاص ۱۵میلیارد تومان اعتبار برای محوطه‌سازی افلاک‌نما و یک میلیارد تومان برای محوطه باغ عطار و آرامگاه مشاهیر نیشابور و همچنین اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان برای تهیه و نصب المان‌های نوروزی را از دیگر اقدامات شورای شهر نیشابور عنوان کرد.

بخشی از املاک شهرداری نیشابور به دلیل هزینه بر بودن باید به فروش برسد

رییس شورای شهر نیشابور نیز گفت: بخشی از املاک شهرداری نیشابور باید به فروش برسد زیرا هزینه‌بر شده است و درآمد حاصل از فروش این املاک هم قرار نیست، صرف هزینه‌های شهرداری شود. 

سید مومن حسینی افزود: طی هفت ماه گذشته که از عمر ششمین دوره شورای شهر نیشابور می‌گذرد کمیته کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها در شهرداری شکل گرفت که مهم‌ترین نتیجه آن پرداخت به موقع حقوق پرسنل شهرداری بود.
وی با اشاره به اینکه انتظار داشتیم اتفاقاتی که در این حوزه رخ داد اطلاع رسانی شود، گفت: طی این مدت بیش از ۲۶ میلیارد تومان طرح‌های عمرانی  به بهره برداری رسید و چند طرح دیگر که دغدغه شهروندان بود مانند تملک و بازگشایی بلوار ملاصدرای شمالی انجام شد.

وی گفت: تملک انبار مرکزی مخابرات در انتهای بلوار امیرکبیر نیشابور که ۲۰ سال از آن می‌گذرد، مقدمات توافقش حاصل شده و تلاش کردیم امسال این اتفاق که آرزوی و مطالبه بسیاری از شهروندان بود به سرانجام برسد.
وی با اشاره به اینکه طرح زیرگذر عمار یاسر پس از ۶ سال تقریبا به اتمام رسیده است،  اظهار کرد: برای شناسایی مکان رویداد سلسله الذهب در نیشابور که در  سال‌های گذشته به آن توجه زیادی نشده بود، با دانشگاه شهید بهشتی قراردادی بسته شده تا نیشابور به عنوان میقات‌الرضا در سطح ملی و بین‌المللی پررنگ‌تر از گذشته مطرح شود.
مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha