۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۵۶
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84685968
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حوادث چهارشنبه‌سوری در گلستان تاکنون ۲۰ مصدوم داشت

گنبدکاووس- ایرنا- مدیر مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تاکنون ۲۰ نفر بر اثر حوادث چهارشنبه سوری در این استان مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شدند.

محمدجواد مقسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا آمار مصدومان امسال آخرین چهارشنبه سال را ۱۴ مرد و ۶ زن اعلام  و اضافه کرد: این آمار در مقایسه با ۳۰ مورد سال گذشته یک سوم کاهش یافته است.

وی افزود: بیشترین مصدومان با ۱۱ نفر مربوط به گرگان و چهار نفر در گنبدکاووس بود ضمن اینکه بقیه مصدومان توسط تیم‌های اورژانس به مراکز درمانی سایر شهرستان‌های استان انتقال یافتند. 

مدیر مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی گلستان سن آسیب دیدگان در مراسم چهارشنبه سوری امسال استان را بین سه تا ۴۳ سال اعلام کرد و گفت: بیشترین آسیب‌دیدگی به ناحیه دست به تعداد ۱۰ نفر بود و بقیه از ناحیه سر و گردن، چشم و گوش دچار مصدوم شدند.

مقسمی اظهارداشت: ۲۰۰ نیروی اورژانس با ۶۷ دستگاه آمبولانس برای خدمات رسانی در حوادث احتمالی چهارشنبه سوری این استان فعالیت داشتند.

وی افزود: نیروهای اورژانس به همراه آمبولانس‌ها از ساعت ۱۲ ظهر روز گذشته در ۳۷ پایگاه جاده‌ای، ۲۴ پایگاه شهری و یک پایگاه هوایی استان به صورت ویژه به مصدومان و حادثه‌دیدگان خدمات رسانی کردند.

چهارشنبه سوری یک جشن بهاری سنتی ایرانی است که پیش از رسیدن نوروز برگزار می‌شود، پس از گذشت سالها و با ورود مواد منفجره به این آیین، برگزاری آن موجب مزاحمت و افراط کاری شده و حوادث تلخی از جمله مصدومیت و مرگ های متعدد برای برگزارکنندگان به همراه داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha