۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۳۵
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84686011
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶ هزار متر مربع از حریم رودخانه‌های رامیان آزاد شد
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب رامیان گفت: بیش از ۱۶ هزار مترمربع حریم و بستر رودخانه فصلی یقورعلی این شهرستان که در تصرف اشخاص بود در ادامه طرح آزادسازی حریم رودخانه‌های گلستان آزاد شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از دادگستری گلستان، احمد مظفری اظهارداشت: ساخت‌ و سازهای متجاوزان در ۲ هزار و ۵۰ مترمربع از حریم و بستر رودخانه نیلبرگ شهرستان رامیان هم با دستور دادستانی توسط امور آب تخریب و پاکسازی شد.

دادستان شهرستان از بستن ۳۵ چاه غیرمجاز در رامیان و خان‌ببین در چند ماه اخیر خبر داد و گفت: با پُر شدن این چاه‌ها از برداشت غیرمجاز سالانه ۴۹۵ هزار مترمکعب آب از سفره‌های آب زیرزمینی این شهرستان جلوگیری گردید.

مظفری افزود: ۱۷ چاه غیرمجاز دیگر هم که رای مسدود کردن آن در محاکم استان قطعی شده تا ۲ ماه آینده پُر می‌شود.

وی گفت: دستگاه‌های متولی حفظ انفال شهرستان مکلفند گشت‌های نوروزی برای جلوگیری از دست اندازی و ساخت و ساز در عرصه‌های ملی و منابع طبیعی ایجاد و نتیجه آن را به دادستانی گزارش دهند.

شهرستان رامیان با حدود ۹۰ هزار نفر جمعیت که از اقوام و مذاهب مختلف تشکیل شدند، در چهار نقطه شهری شامل "رامیان، دلند، خان ببین و تاتار علیا" و ۶۳ پارچه آبادی در گستره ۷۸۰ کیلومتر مربع و در دامنه رشته کوه البرز شرقی سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha