۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۱۵
کد خبر: 84687423
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهره وری موقوفات ایلام ۵۰ درصد افزایش یافت

۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۱۵
کد خبر: 84687423
بهره وری موقوفات ایلام ۵۰ درصد افزایش یافت

ایلام - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: میزان درآمد و بهره وری موقفات این استان در سال جاری ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مرتضی عزیزی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه امسال علاوه بر موقوفه انتفاعی، ۲ مورد وقت منفعتی در استان شامل ساختمان مسکونی در ماژین شهرستان دره شهر و ایلام به ثبت رسیده است.

وی همچنین از صدور سند ملکیت ۲۳ موقوفه استان خبر داد و افزود: مناقصه نیروگاه ۱۰۰ کیلوواتی امامزاده علی صالح (ع) نیز طی چند روز آینده به مناقصه گذاشته خواهد شد.

اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه ایلام

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام به برنامه های این اداره کل در نوروز امسال اشاره و تاکید کرد: مهمترین این برنامه ها طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شاخص استان به تعداد ۱۲ زیارتگاه بوده که این طرح اجرا می شود.

عزیزی یادآور شد: در قالب این طرح ۱۲ مبلغ روحانی اعزامی از قم در کنار مبلغان بومی به عنوان کارشناس مذهبی، مشاور خانواده، اقامه نماز جماعت، پرسش و پاسخ سووالات مذهبی و دیگر برنامه ها در اماکن زیارتی استان حضور دارند.

وی اضافه کرد: نوروز امسال این اداره کل ۱۷۰ اتاق زائرسرا و ۱۶ سوئیت را برای پذیرایی از زائران نوروزی مهیا کرده و آماده اسکان این افراد است و در صورت نیاز چهار کمپ موقت نیز برای اسکان در نظر گرفته شده است.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام، طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفندماه جاری تا ۱۳ فروردین ماه آینده در بقاع متبرکه شاخص استان اجرا خواهند شد.

حجت الاسلام عزیز یادآور شد: همچنین طرح شمیم خدمت نیز با هدف اشتغالزایی در سطح بقاع متبرکه اجرا که در قالب آن محصولات ایرانی و یا محصول تولیدی از باغات جوار امامزادگان به زائران عرضه می شود.

بیش از یک هزار مکان مذهبی در استان ایلام وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha