۹۷۰ زندانی آذربایجان‌غربی از خدمات احکام جایگزین و ارفاقی بهره‌مند شدند

ارومیه - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: ۹۷۰ زندانی این استان در بازدید سراسری ۱۳۲ نفر از قضات از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها از خدمات احکام جایگزین و ارفاقی بهره‌مند شدند.

به گزارش ایرنا، ناصر عتباتی روز پنجشنبه افزود: در این بازدیدها همچنین با اعطای مرخصی به ۷۳۸ مددجو، اشتغال به کار ۶۲ نفر و اعطای مرخصی پایان حبس برای ۳۴ مددجو موافقت شد.
وی ادامه داد: همچنین با درخواست پابند الکترونیک برای ۲۰ نفر، آزادی مشروط ۱۰ نفر، تعلیق اجرای حکم ۱۲ نفر، درخواست عفو چهار نفر، تخفیف مجازات سه نفر، تجمیع مجازات ۱۵ نفر از زندانیان موافقت شد.
رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تاکید کرد: این خدمات در راستای بازدید ۱۳۲ نفر قاضی از زندان‌های آذربایجان‌غربی به مناسبت گرامیداشت اعیاد شعبانیه و نزدیکی عید نوروز صورت گرفت.
عتباتی با بیان اینکه استفاده حداکثری از ظرفیت زندانیان برای اشتغال مورد تاکید است، گفت: اشتغال برای زندانی یعنی امید به آینده و بهترین راه حل برای برگشت زندانی به جامعه است.
به گفته وی، موضوع پیشگیری از وقوع جرم در جامعه باید بیش از پیش مورد توجه باشد ‌و همه باید در کنار کار فرهنگی در جامعه برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و محکومان مالی پای کار باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha