خدمات نوروزی در مازندران استاندارد سنجی می شوند

ساری- ایرنا- سرپرست اداره کل استاندارد مازندران گفت که تمامی خدماتی که در این استان طی تعطیلات نوروزی ارائه می‌شود با رویکرد ایفای مسوولیت اجتماعی و خیر همگانی استانداردسنجی خواهد شد.

عباس رحیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که استانداردسنجی به صورت دقیق و مستمر به منظور ارائه خدمات مطلوب وکیفی به عموم شهروندان و مسافران نوروزی از کالاها ، خدمات ، رستوران ها ، فروشگاه های بزرگ ، هتل ها ، مراکز تفریحی و خدماتی توسط کارشناسان اداره کل استاندارد انجام می شود.

وی دوره زمانی اجرای این طرح را از امروز تا ۱۵ فروردین ماه اعلام کرد و توضیح داد : استاندارد سنجی در هر حوزه ای با هدف تامین سلامتی و رفاه شهروندان و مسافران با معیارهای مشخص انجام خواهد شد بویژه این که در تعطیلات نوروزی فروشگاه های بزرگ عرضه انواع کالاهای مصرفی بویژه مواد غذایی ، رستوران ها ، هتل ها ، مهمانپذیری ها و مراکز خدمات گردشگری متعدد در مازندران به مرکز ثقل ارائه خدمات به گردشگران و بومیان تبدیل می شوند و بر همین اساس هم مواردی چون وجود دماسنج یا رطوبت سنج در فروشگاه های عرضه محصولات غذایی مورد رصد قرار خواهد گرفت .

رحیمی با اظهار این که جهش کیفی کالا و خدمات طبق مقررات و مفاد استاندارد سبب آسایش ، امنیت و سلامت شهروندان می شود ، گفت : اگرچه استاندارد سنجی خدمات در مقوله استاندارد اجباری نیست ، اما در این طرح دستگاه های نظارتی دیگر به ویژه بازرسان صنعت، معدن و تجارت ، دامپزشکی و تعزیرات ،تیم های کارشناسی استاندارد را همراهی می کنند.

خدمات نوروزی در مازندران استاندارد سنجی می شوند

سرپرست اداره کل استاندارد مازندران با بیان این نکته که استاندارد سنجی خدمات نوروزی به هیچ عنوان دخالت در فعالیت های دیگر دستگاه های نطارتی و بازرسی آنان نیست ، بیان داشت: سازمان ملی استاندارد در واقع در کنار وظایف اصلی خود امروز همراه با شهروندان به دنبال عمل به مسئولیت اجتماعی خود است و ارائه خدمات را منطبق با استاندارد ها مطالبه گری می کند.

رحیمی با اشاره به این که کارشناسان استاندارد همه مسایل و چالش ها و کم و کاستی خدمات استاندارد را مورد ارزیابی قرار می دهند و موضوع را علاوه بر ارائه به صاحبان این مشاغل و اتحادیه ها و صنوف ، به کارشناسان دستگاه های نظارتی نیز اعلام می کنند، ادامه داد: این که مشاغل خدماتی نظیر رستوران ها ، هتل ها و فروشگاه ها دارای پروانه استاندارد در حوزه خدمات نیز داشته باشند، سبب افزایش مشتری و رضایتمندی عمومی می شود.

وی پیش بینی کرد که اداره کل استاندارد مازندران با حضور بیش از ۱۸ کارشناس ، یکهزارو ۵۰۰ واحد پذیرایی ، رستوران ها ، هتل و مهانپذیری ها و فروشگاه های بزرگ را طی مدت یک ماهه مورد بازدید میدانی قرار دهد.

رحیمی بیان داشت: با توجه به حضور قابل توجه مسافران و گردشگران در تعطیلات نوروزی در استان مازندران ، از همه مراکز خدماتی استان درخوسات می شود هر گونه همکاری با کارشناسان استاندارد به طور یقین به نفع خود آنان است و در واقع سبب رونق کسب و کار آنان می شود.

  استان مازندران که بخش زیادی از درآمد گردشگریش را به خاطر تعطیلات نوروزی دو سال گذشته در پی شیوع کرونا از دست داده بود ، امسال زودتر از روال معمول برنامه‌ریزی برای استقبال از نوروز را آغاز کرده و قرار است از دهم بهمن با برگزاری مانور هماهنگی به استقبال این رویداد برود.

طبق پیش بینی  ستاد هماهنگی خدمات سفر مازندران  در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱ با توجه به حذف محدودیت های سفر ناشی از شرایط کرونایی ، حدود ۲۰ میلیون مسافر و گردشگر به این خطه شمالی سفر کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha