فیفا بازی عراق و امارات را به خارج انتقال داد؛ عراقی ها: نهاد ورزشی یا سیاسی؟

بغداد– ایرنا– فدراسیون جهانی فوتبال «فیفا» در تصمیمی که رسانه های عراق، آن را سیاسی خواندند، به بهانه حمله موشکی اخیر به مرکز موساد در اربیل، بازی تیم های فوتبال عراق و امارات را که قرار بود در خاک این کشور برگزار شود، به یک منطقه بی طرف انتقال داد.

به گزارش ایرنا، فدراسیون فوتبال عراق روز چهارشنبه با انتشار نامه رسمی فیفا اعلام کرد که برخلاف همه اقدامات تدارک دیده شده برای برگزاری فوتبال تیم های عراق و امارات در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲، فیفا ۱۰ روز قبل از برگزاری این بازی، آن را به خارج عراق انتقال داد.

در نامه فیفا ذکر شده است که بازی های برگشت تیم های ملی عراق و امارات برای رقابت های مقدماتی جام جهانی در زمین بی طرف برگزار می شود.

 فیفا گفته است: بعد از تحولات اخیر در عراق و با توجه به تحولات امنیتی در سطح جهان در هفته های اخیر بعد از ارزیابی وضعت سلامت و امنیت در عراق از سوی فدراسیون بین المللی فوتبال و فدراسیون فوتبال آسیا، تصمیم گرفته شد تا بازی در یک زمین بی طرف برگزار شود.

کانال خبری «صابرین نیوز» در واکنش به این موضع فیفا نوشته است که فیفا به طور رسمی از نهاد ورزشی تبدیل به یک نهاد سیاسی شده و بازی در اراضی عراق را به خاطر یک عملیات، حذف کرد.

این سایت خبری افزوده است: این درحالی است که اراضی عربستان سعودی و امارات، تقریبا روزانه با موشک و پهپادها مورد هدف قرار می گیرد اما هرگز بازی های انها لغو یا به خارج انتقال داده نشده است.

از طرفی «احمد الموسوی» سخنگوی فدراسیون فوتبال عراق گفته است که نامه فیفا در خصوص بازی تیم های عراق وامارات که قرار بود پنجشنبه هفته آتی (۲۴ ماه جاری میلادی) برگزار شود، ما را غافلگیر کرد.

وی ادامه داده است که هنوز زمین بی طرف فوتبال تعیین نشده و انتظار می رود در روزهای آینده تعیین شود.

برخی رسانه ها پیش بینی کرده اند که بازی در اردن برگزار شود.

این درحالی است که تیم ملی عراق برای آماده شدن بهتر در مقابل تیم امارات قرار است جمعه پیش رو در بغداد، یک بازی دوستانه با تیم ملی زامبیا برگزار کند.

فدراسیون فوتبال عراق در پاسخ به این تصمیم فیفا از تماشاچیان عراقی خواسته است تا برای بازی دوستانه عراق و زامبیا حضور گسترده ای در ورزشگاه داشته باشند تا نشان دهند که اوضاع در عراق برخلاف آنچه ترسیم می شود، ناامن نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha